Sabtu, 28 Februari 2009

Pre Match- Hapuskan badi seri.

Arsenal dihadiahkan jadual yang cukup cantik sebenarnya tetapi mengapa berada di kedudukan ini ketika ini di saat ini membincangkan tempat ke empat-kelayakan UCL, uefa cup season depan?Jawabnya lihat sahajalah 4 match terdahulu, Arsenal seri berturut2 dan 3 daripadanya gagal score-cuma yang positif ,juga gagal dibolosi.Arsenal memang tak balance, dulu di awal sesason, kite score banyak, tapi bolos macam ribut tatakala atap bocor,sekarang defend dah agak bagus, tapi peluru plak macam tak mau keluar, nak tak nak jek.Jadi tiada lain lagi selain daripada mengalahkan Fulham sesuatu yang ditunggu2 kerana Fulham telah mencalarkan imej dan memberi gangguan mental yang terbawak2 dek player di awal season.Baru match kedua, Arsenal bermain entah hapa2 di Craven Cottage lalu tersungkur malu dan segan.Start tu, seperti biasa, media prima telah mula menyerang dan mempersoalkan kreadibiliti Arsenal sebagai sebuah pasukan utama malangnya kekalahan tersebut benar2 menghantui player.

Arsenal tanpa kalah dalam 14 perlawanan setakat ini dalam semua kejuaraan.Jadi bagi Wenger , itu dah cukup untuk die berasa optimistik dan sempat memperli mereka2 yang terlalu negatif terutama para wartawan semasa press conference.

"In every press conference, everything is always dark and black,So I worry a bit about you!I am more of an optimist. I see everything in the future is bright and positive. With the potential of our players and everything at the Club, I have more reasons to be an optimist than a pessimist, so I feel sorry for you."
memang pakar psikologi pakcik kite nih.

Ape yang menambahkan lagi keoptimism die? kononnye keajaiban laa tu apabila Diaby yang dikatakan tak boleh beraksi sebab calf injury kini tibe2 disahkan available dan match fit, jadi melompat sakanlah Wenger gumbira bukan kepalang.Arshavin juga bakal kembali ke dalam skuad selepas tidak mendapatlesen untuk beraksi melawan Roma.JAdi skuad yang beraksi nanti adalah skuad yang sedia ada dengan Walcott Eduardo dan Adebayor adalah antara2 muke2 awal yang bakal kembali dalam tempoh 2 minggu.Silvestre, Fabregas Rosicky akan menyusul di kemudian hari, bulan atau tahun ,mungkin?Jadi barisan kemungkinan?

-------------Almunia----------
Sagna----Toure----Gallas---Clichy
Arshavin---Diaby--Denilson--Nasri
---------RVP-----Bendi------


Arsenal juga tak mengharap Fulham akan main open game malam nih.Jadi bersedialah untuk mengploitasi segenap walaupun seinci ruang yang terbukak.Harap tiada lagi peluang2 terbuka yang dilepaskan secara bodoh di depan pintu gol.Kememangan malam nanti amat pentng, bukan sahaja demi kedudukan dalam liga, tapi demi kekuatan mental dan kepercayaan-pemain sendiri dan penyokong.

Arsenal sempat menyatakan yang Bendi mempunyai future di Arsenal -sesuatu yang becanggah dengan kebanyakan peminat2 arsenal.Arsenal lebih mengharapkana agar fan dapat bersabar kerana umurnya baru leh 21 jagung.Die juga memberi hint mungkin die sanggup menyimpan player ni lagi 2 tahun walaupun finishing, decision making dan stop ball yang agak menghampakan. (itupun kalau takde org yang nak beli atau die sendiri tak request transfer)

"I have seen a lot of players who don’t score when they’re 20 but score when they’re 23."

Maknanya die takkan beli la Sailormoon Kalau.Oh,bersyukurlah...

Sudah aku cakpkan bahawa Arsenal sering di anak tirikan media tak kire la media prima ke UK ke mane2 same jek.Ape kate game malam nie ditayangkan di Astro Awani ke Astro Oasis (sebab fly emirates UAE..huhu)Tension betul, terpaksa la buat2 tak tau result semasa kerana live memang tak ade malam ni pukul 11 sebaliknya hanya delayed yang ditunjukkan jam 1 pagi di channel star sport 813.Tapi berharapla, kadang2 website Astro ni tak update dan seirng ade perubahan-saje senangkan hati.
Arsenal 2- Fulham 0. 1 pagi pun 1 pagi laa janji layan....Streaming?kalau berkesempatan ade laa nanti.Tak dapat ke stadium, tengok tiket lame pun jadi lah, suatu mase nanti ade rezeki lebih, bolehlah ke sane..Pergi haji dulu..=)


0 ulasan: