Sabtu, 21 Februari 2009

Pre Match : Arsenal dera kucing hitam

Arsenal vs the Black cat.Arsenal akan melayan dengan penuh garang si kucing hitam di emirates jam 11 malam ini.Ape yang pasti signing baru Arsenal ARshavin bakal diturunkan buat kali pertama tetapi Wenger masih berteka teki tentang status debut Arshavin adakah dari bench ataupun starting eleven.Tetapi nampaknye Wenger telah memberi hint bahawa die masih sayangkan anak emasnya Eboue, suatu yang bahaya bagi mase depan Arsenal kerana aku ingat game Spurs hari tu adalah yang terakhir untuk die start tapi wenger ade percaturan lain,

It has been a bit of a hate and love season for him but I don’t believe [he is hated now]. He had quite a good start at Tottenham and he wanted to do so well that maybe he got over frustrated.He is not the first player to do that. He has been punished, he has learnt from that, he is still a young player and he is a talented player.

Adakah ini bermakna Arshavin hanya akan dimasukkan di minit2 terakhir, 60, 70, 80, 90++??Rata2 soalan pada press conference pre matcg menyentuh tentang Arshavin.Awal2 lagi Wenger sudah memuji Arshavin yang katik dan walaupun pendek tapi sepadan dengan nama2 besar seperti Pele, Maradona dan Ljungberg.

“Yes he is quite small,I think Arshavin is 5ft 6ins. But what is amazing in football is that people are always concerned about size.But if you take the best players in the world you had Maradona who was 5ft 7in and Pele, 5ft 7ins - so it is not a handicap.“For me the [creative] potential is there, the skill is there and the technical quality is there.We have always played with two creative players on the flanks. We have had players like Freddie Ljungberg who have had that creative influence. It is very important for our efficiency. And Arshavin can make runs in behind without the ball.”


Tapi die tetap berhati2 dan berjaga2, baginya Arshavin bakal berdepan dengan kejutan budaya dan mindanya yang cekal yang lebih membantu untuk die menyesuaikan diri berbanding dengan fizikalnya.

"You can never be sure 100 per cent about any player.But [Arshavin] has personality, class and vision. In football those are the most important things.Yes, there has always been a question mark about whether Russian players would make it over here or not. I believe there is a culture-shock. It is not like coming from Wales!But I have watched him many times over the seasons. It wasn't only at the Euros, I saw him against Munich, Real Madrid and a few other games.Also Russia is a massive country. He played for years with a club which wasn't successful but in the last few years everyone has started to speak about Zenit.Today, he is a super player in Russia and that is not easy. It means you're an outstanding player and you must have some talent.”


HAri Isnin depan genap lah ulang tahun setahun tragedi di St Andrews dan taia apa yang boleh diunkgapkan Wenger selain daripada mengatakan kepulangan Eduardo bermakna 'sumpahan' telah berakhir.Wenger juga menggesa supaya tidak diulangtanyang lagi klip2 video berkenaan di hadapan Dudu kerana mahukan semua playernye terus fokus ke depan bermula match Sunderland malam ini.Wenger juga mendedahkan bahawa pada mulanya, die kurang yakin Eduardo dapat bermain dalam EPL semula kerana kemalangan tersebut adalah kecederaaan paling seram yang pernah ditontonnya.

LAgi berita positif ialah kepualangan Rosicky ke skuad utama adalah dalam tempoh 3 minggu.Yeszaaa.. Rosicky telah mula menunjukkan tanda2 pemulihan akhlak yang baik dan sudah jemu duduk di bilik sakit.Die kemudian bakal beraksi dalam reserve match 3 minggu lagi, lebih awal dari yang dijangkakan.Wenger juga mnyenaraikan player2 yang injured iaitu Walcott 2 minggu,Eduardo 2minggu Rosicky 3 minggu dan Fabregas 4 minggu.Selain itu , Diaby , Silvestre dan Adebayor juga semakin pulih.Jozan pun sudah baik dari demam.Maknanya pendek kata jika semua berjalan dengan lancar, akhir bulan 3, skuad arsenal akan kembali menjadi skuad yang lengkap dan akan terus memberi tekanan kepada team2 lain.INi mungkin dengan kehadiran Dr. baru iaitu Gary O’Driscoll bekas dr ragbi!!

Malam ini sebelum match start, arsenal akan dapat mengetahui sejauh mana mereka akan mencucuk dari belakang apabila tempat ke 3 dan 4 chelsea dan Villa bertemu di Villa Park.Harap2nya seri, Chelsea kalah pun ok gak.NAmun Wenger tak amik pot sangat dengan mengharapkan keda2 team kalah sebenarnya.hahah.Yang penting adalah Arsenal fokus ke game sendiri, barulah sibuk2 ke pasukan lain.

Ricky Sbragia adalah pengganti Roy Keane.Namenye mengingatkan aku kepada Pemain badminton beregu tahun 90 an Ricky Subagja.kah kah.Tapi mereka kini bolehlah dikire masih dalam zon selamat tempat ke 11 , 7 mata dari relegation.Persaingan untuk terperosok ke bawah juga begitu sengit nampaknya.2 orang pemain yang perlu diberi perhatian pastinya ialah Djibril Cisse dan Kenwyne Jones.Dulu Fabregas sempat menyelamatkan Arsenal dari malu di tangan Roy Keane dengan last minit header.Malam ini mungkin Arsenal akan membiarkannya lewat lagi? saki jantung woo...sudah2 lah tu, bikin suspen sajek.Sunderland mungkin akan memakai taktik yang biasa dipakai oleh pelawat Emirates iaitu berkampung dan counter, dan mungkin juga hit and run bak kate Wennger.

---------Almunia------------
Sagna-----Toure----Gallas--Clichy
Arshavin--Denilson--Song--Nasri
------Bendi-----RVP--------

Sama ade Arshavin/Vela/Eboue yang akan start hanya akan diumumkan oleh Wenger beberapa minit sebelum match.Dengan moral yang tengah high,Aku predict kemenangan selesa Arsenal 3-Sunderland 0.channel 812 Astro ESPN 10:55 pm.


0 ulasan: