Rabu, 25 Februari 2009

Post Match : 'One Nil to the Arsenal'

Kedengaran laungan sokongan 'One nil to the Arsenal' di setiap penjuru stadium Emirates.Itulah realiti Arsenal sekarang ini yang terpaksa kembali ke old fashion dengan hanya kemenangan 1 gol untuk dibawa ke Olimpiaco 2 minggu lagi.Sebenarnya jika tidak kerana ketumpulan Eboue dan Bendi yang mempersia2kan 2-3 peluang antara diorang , pastinya bekalan gol lebih selesa.

LIHAT GOL<<--Klik sini

Terima kasih kepada cool superb penalty daripada RVP yang sebelum itu dijatuhkan oleh Philip Mexes.Agak mengejutkan kerana Diaby yang baru pulih kecederaan terus membuat kemunculan dalam starting eleven.Namun pujian harus diberikan kepada Denilson dan Diaby yang mengawal baik bahagian midfield menyukarkan Roma bergerak merencana peluang.Totti tak berkembang selain Baptista yag hanya kembang badan.Rossi seperti bunga ros yang layu.Walaupun Vucinic dengan 'aksi lucahnya' namun kemasukannya tak dapat menarik perhatian nafsu2 Arsenal.Gallas dan Toure mengekalkan clean sheet mereka.tapi RVP Nasri Clichy memang adalah mereka2 yang terbaik dari kebun malam ini.


1-0? cukupkah? Tapi dengan skuad macam ini kite takleh nak merungut banyak, terima seadanya, ia lebih baik dari 0-0 mahupun 1-1.Tapi pertempuran belum berakhir.Masih ade perjuangan yang lebih dasyat di 'Colosseum' nanti!!


2 ulasan:

eJAI berkata...

arituh aku ade pegi kedai al-ikhsan,ade baju nike design arsenal tulis one nil to the arsenal...mcm tau2 je nike ni.xtaula kalo design tu dh lame tp mmg aku xnmpak

Gunners & Roses berkata...

ape lagi ejai...angkat la satu..huhu