Selasa, 24 Februari 2009

Pre Match:Menunggu Gladiator

ARSENAL VS ROMA STREAMING LIVE <<--Klik Sini!!!


Sedar tak sedar dah sampai dah masenye untuk Arsenal kembali bertarung ke gelanggang UCL kali ini terpaksa melayan amukan sang gladiator dari Itali AS Roman Picisan. Entah mengapa, saingan untuk kali ini aku rase kurang kehangatan, jangan salah paham,ini hanya buat diri aku.Bukan ape, kalau tahun lepas aku tertunggu2 dan tak sabar2 menanti perlawanan AC Milan bertemu dengan Arsenal suatu match yang cukup epik.Tapi kali ni bagi diri aku, alih2 dah match day, tak tau kenapa mungkin kerana terlalu sibuk tugasan harian.Tapi aku tetap menantikan perlawanan ini dengan penuh debaran dan emosi, kerana kalender aku telah pun dibulatkan.Namun jangan risau..Sokongan aku kepada Arsenal tak pernah luntur walaupun sesaat, letaklah sesiapa pun, Gunners tak gentar!!


Berbalik ke match malam ini, ini bukanlah mase yang diidam2 kan untuk bermain dengan match sepenting ini.Adebayor, Eudardo, Fabregas, Walcott, Rosicky, Arshavin, Silvestre adalah name yang kompom tak akan menjejak kaki ke padang at least buat kedua2 leg tersebut.Yang pulang cumalah Abou Diaby, seekor lagi on off performer untuk sesason nih.Memang kalau dianilisis mengikut 4 perlawanan terakhir liga, bagaimana dan dari manakah gol2 akan muncul dengan song dan denilson di tengah Eboue di kanan dan Bendi di atas.Sungguh tempang tapi tiada pilihan, Arsenal mengharapkan sesuatu magis berlaku.Dengan Roma yang terkenal dengan corak permainan italia yang lebih defensive terkenal dengan pizza dan pasta, tetapi aku menjangkakan mereka akan go forward selain dari duduk berkampung dan play long ball bagai old boring english style football.JIka Roma beraksi baik, maka Arsenal akan lebih baik dari mereka ini kerana berdasarkan fakta dfan statsitik, arsenal punye lebih peluang mencipta jaringan jika bertemu dengan attacking team.Ini juga dapat menaikkan keghairahan di awal pagi dengan satu perlawanan bola sepak box to box action.Itulah harapan peminat2 bola sepak yang akan menyaksikannye awal pagi nanti.

Perlu diberi tumpuan pada Roma tak lain dan tak bukan talisman mereka, Totti yang masih belum pasti diturunkan atau tak, Perotta, De Rossi, Matteo Brighi dan tidak asing lagi Baptista yang wenger tak pernah menyesal tak permanentkan kontraknya.Philip Mexes pemain yang disebut2 sentiasa ke Arsenal setiap musim perlu mengekang asakan Bendi dan RVP yang dalam mood untuk sign kontrak baru.Denilson pula bagai dihempap dengan pokok kelapa apabila diberi beban yang berat untuk menang battle of gladiator di midfield dengan menentang otai seperti De Rossi.Bagi Denilson, ini ialah perlawanan paling penting dalam hidupnya setakat ini.Harap jiwa muda dan seamangat kentalnya setara dengan aksi bersahajanya di padang walaupun denilson antara player yang sering mengecewakan aku, kita dah tiada siapa, inilah pilihan yang ada, jadi..kamon, tak kire siapa tak kire sejarah, ko blasah je la denilson oi.Hantar balik roman2 picisan nie balik ke kampung dengan telur ayam kampung.Jangan bagi mereka 'bolos sahaja dinding itu' kalau itu yang dibangga2kan sangat almunia dalam 'clean shit' 3 match terakhir jadi kekalkan sampai bile2, aku dah tak kisah.Ini jek sumber asli yang kite ade, jadi kerah sambil pasrah biarlah keluar darah merah..

--------Almunia----------
Sagna----Toure--Gallas---Clichy
Eboue----Song---Denilson---Nasri
-------Bendi----RVP-------

Vela
Diaby
Ramsey
Wilshere
Jozan
Gibbs
Fabianski

Orang cakap kite perlu menang champions League dan aku berdiri belakan Wenger, bukan final Champions League yang menentukan Arsenal layak ke UCL tahun depan.Tapi tak bermakna Arsenal tak payuah menang awal pagi nanti.Aku mengahrapkan sebijik gol dari Nasri dan satu dari RVP.itu jek lah yang ade rekod jaringan.Mungkin Gallas boleh muncul, siapa tahu. jadi 2-0 adalh suatu keputusan yang cemerlang, aku tak mintak lebih dari itu, tapi harap tak kurang.Cleah Sheet adalah wajib!!

24/2/09 Astro Star Sport 813 3:45am.


0 ulasan: