Isnin, 9 Februari 2009

Eboue: I'm Sorry!!!(raja lawak)

Si Emmanuel Eboue telah meminta maaf "i'm sorry!!" ala2 amir raja lawak musim ke3 kepada semua fan arsenal dan team mates atas keterlanjuran yang telah dilakukan semalam.Di sebalik itu, Eboue sempat menegaskan bahawa ini semua salah referee yang melayagkan kad kuning pertama baginya dianggap tak wajar dan juga membatalkan golnya yang dikatakan sah di sisi perlembagaan undang2 tubuh FIFA.

"I'm Sorry!!... Game ni memang betul2 penting gile bagi kitorang.Kitorang mesti selalu menanng bile jumpe Spurs dan bagi yang terbaik untuk semua peminat.Aku betul2 kecewa sebab dapat red card tapi aku nak mintak bebanyak terima kaseh pada rakan2 sepasukan sebab berusaha bgai nak mati.Kite seridan kite happy(happy kepala otak hang)Ini adalah 1 mata yang baik bagi kami yang bermain hampir sepanjang perlawanan 10 vs 11.(siapa punye hal,sengal)" Eboue sempat mempersoalkan kad kuning pertamanya,

"Ref arahkan aku keluar padang.Untuk kad kunig pertama aku tak buat apa salah pun.Aku depan bola dan aku tengah cakap dengan Almunia lepas tu aku cakap kat ref, 'ko kene tiup wisel dulu ' dan die cakap 'ok'.Aku pergi balik nak dapatkan posisi aku tibe2 die panggil aku ke depan dan alih2 layangkan kad kuning.Kawey betul2 tok pahee.."

"Ok la untuk yang kedua, memang aku sentuh die(modric sampai luka2).AKu angkat kaki tinggi sebab sebelum tu die tackle aku depan ref tapi ref buat bodoh jek.Die sepak aku bile aku cube mara ke depan lepas tu aku angkat la kaki.(konon2 nak buat style Beckham World Cup 98 lawan Arsgentina-otak pendek).Normal laa tu kad kudning, aku terima la yang tu.

"Tapi bagi aku ref hari ni macam sial.Gol tu memang sah.Aku tak tau kenapa die tak perkenankan.Ref cakap aku sentuh woodgate inikan pula jentik.Aku tau aku kene kawal diri dalam padang tapi aku memang beriya2 taknak biarkan Spurs menang.Aku cuma hanya lakukan yang terbaik"

Jadi adakah anda semua sudi memafkan player ini dan mendengar lagi ayat2 yang sama setiap kali perkara bodoh ini diulangi lagi?Terpulang pada diri anda.Jika dulu die pernah diboo di Emirates atas prestasi yang buruk, aku cukup simpati, tetapi jika perkara semalam berlaku di emirates dengan perangai terruk,die memang layak dikeji.Tapi bekas banduan tak semestinya selamanya jahat, selagi die bukan 'Joey Barton'.


0 ulasan: