Sabtu, 10 Januari 2009

Pre Match : Kapten Kolo

Jangan ingat chelsea boleh berbangga dengan kapten JT nye kerana kite pun ade jugak tapi kapten KT.Yeah...Kolo Toure is back! di sebalik spekulasi hangat yang mengaitkan otai paling senior di arsenal ini, Wenger telah memeri kepercayaan (atau satu bentuk rasuah?huhu) dengan menyenaraikannya dalam kesebelasan utama bertemu bolton malam ini, lebeh habat lagi sebagai kapten.Atas ketiadaan Fabregas, Kolo Toure memang merupakan vice kapten kate wenger.Jadi setiap kali jika Kolo bermain, dia akan memakai armband barulah kemudian dihulurkan kepada RVP atau Almunia.Setakat musim ni arsenal dah ade dekat 7 org kapten, Wiliam Gallas, Fabregas, Almunia, fabianski, RVP, Toure , Silvestre.Clichy pun pernah mase pra season. Dengan Gallas dan Silvestre injured, Toure akan bergandingan bersama2 dengan Johan dan kita tengkok bagaimana pula keserasian mereka.Season ni adalah season di mana CB bukan lagi menjadi tempat automatik, ditambah dengan pemecatan Gallas, tiada siapa yang irreplaceable.Harap Toure boleh score freekick macam lawan bolton season lepas.Tapi dah brape kali dah tendangan peluru tu dilakukan, cume yang masuk 1 dalam 100 kut.huhu.

Ramai yang memanggil2 name Eduardo, tanye bile nak diturunkan.Sabar... Eduardo TIDAK akan diturunkan malam ini kerana masih belum match fit.Wenger memberitahu bahawa Eduardo telah bermain 45 minit dari tempoh 9 bulan dan mendapat kecederaan, ini adalah saat paling sukar di mana semua orang berharap dan memeberi harapan tinggi kepadanya agar kembali beraksi,Wernger risau perkara ini memberi tekanan pade diri eduardo sendiri.Aku setuju dengan Wenger, kalau boleh biarlah die betul2 fully fit dan barulah bersedia untuk kejohanan BPL yang memerlukan fizikal dan mental yang tinggi.Pembatalan reserve match menentang West Brom juga membantutkan recovery Eduardo yang dijangka pada aku mungkin bulan february kalau nak buat cameo pun.

Bolton dilihat bukan lagi boogie team buat Asenal.Kerana di bawah Big Sam dulu, arsenal terpaksa berhempas pulas untuk menentang corak fizikal tapi kini tidak lagi.Bukan arsenal sahaja yang mempersia2kan kelebihan 2 gol, malah bolton pun tak pernah terlepas dari nasib malang.Ingat come back of the season tahun lepas, di mana arsenal ketinggalan 2-0 dan dihantui dengan kad merah Diaby, namun bangkit di saat2 akhir menang 3-2.Kalau lah setiap match punye semangat melawan seperti itu, pergh..
Match pertama dulu di reebok arsenal menang 3-1 hasil jaringan Bendi Denilson Eboue? huhu..tiga pemain yang dikecam hebat.Itulah kali terakhir arsenal merasai kedudukan teratas liga musim ini.Denilson juga kembali malam ini.Namun anak buah Megson tak boleh lah dipandang begitu remeh.

---------Almunia----------
sagna---toure-johan---Clichy
Eboue---Denilson-Diaby--Nasri
-------RVP----Ade-----------

sub : carlos vela for eboue, nasri main sebalah kanan vela ke kiri.

Arsenal 3- Bolton 0. Astro 812 ESPN 10.55pm.


0 ulasan: