Jumaat, 9 Januari 2009

Adebayor pemain terbaik Afrika 2008

Penyerang yang serng dikritik, raja offside dan nampak agak pemalas season nih pastinya dapat berpuas ati dengan usahanya yang bersungguh2 season lepas sampai season nie die dah macam tak kisah dah lantaklah menang ke kalah. Adebayor menjaringkan 24 gol daripada 32 penampilan utama telah dianugerahkan African Player of the Year 2008 daripada Super Magazine mengetepikan didier drogba dan amr zaki.die juga merupakan pemegang award BBC African Footballer of the Year.Di sebalik kemalasannya, Adebayor tetap melaungkan keyakinan tinggi arsenal masih mampu bersaing dalam perebutan kejuaraan liga.Semuanya perlu dimulakan dengan kemenangan secara istiqamah yakni konsisten. "Kite 10 mata di belakang, sesuatu kedudukan yang tak patut kite lalui saat ni, patutnya kite kat atas.Tapi kalau kite dapat menang straight bermula dengan 3 perlawanan dari saat ini, momentum pasti muncul" kate pemain gelap tinggi lampai.Adebayor direhat kan dalam fa cup lalu memberi peluangkepada bendi yg secara sah dapat claim gol itu golnye bukan gol sendiri.

Adebayor juga sempat agar merayu Arsenal tidak menjul 'abangnya' William Gallas.Adebayor sepertimana gallas mempunyai persamaan iaitu kurang digemari oleh sebahagian fan arsenal sendiri jadi tak pelik la kalau mereka mengaku adek beradek tempat berpeluk cium bertepuk tampar melepaskan perasaan dan berkongsi emosi

“He is our big brother, our rock, and his behaviour since the armband was taken away proves that.William’s indispensable to our team.Someone had to say these things. If he had said nothing, where would we be today?” dimane arsenal sekarang? mungkn di atas encik ade oi.

Toure dan denilson telah kembali dari masalah kecederaan untuk match Bolton di emirates seok. Ironinya tibe2 Gallas pulak yang injured hamstring 3 minggu.Ini menguatkan spekulasi mereka tak boleh bermain bersama2.Mungkin taktik wenger nak tengok sape yang lagi bagus dan serasi antra mereka berdua untuk digandingkan dengan pemain belia Johan.Kejamnya akumembuat rumusan seperti itu,jgn bimbang, hanya andaian kosong.Gallas akan menyertai Silvestre Fabregas dan Rosicky di sick bay,eh silap di RoSICKy bay, dengar khabar, Rosicky dah memindahkan furniture2 dan dapur semua2 di bilik rehat dan rawat tu.Rehat je la, rawatnye entah bile2..get well soon!!bagi sesiapa yang dah lupe wajah pemain bernama thomas Rosicky dan merinduinya, inilah dia..gayanya nampak seperti menghitung hari di arsenal..


0 ulasan: