Selasa, 30 Disember 2008

Post Match: Sorry adams, tapi kesian lagi Wenger!




This time im gonna make it short coz wenger had really lost his plot.

Ex-kapten mengecewakan ex kapten Arsenal.Itulah yang berlaku dalam perlawanan penuh hambar di Emirates malam semalam.Gallas yang dikritik hebat dan profesionalisme nye dipersoalkan muncul match winner dengan gol bertuah, tandukan di saat david james kebongokan.Melenyapkan impian seorang lagi Ex kapten Arsenal Tony Adams dalam kunjungan pertamanya ke Emirates selaku pengurus.Aku suke dan terjua melihat sambutan Gallas yang ssperti melepaskan sepuas2nya ape yang terbuku di hati.Rakan2 team mates menerpa ke arahnya dan menyambut jaringan bersama2 membuktikan masih ade unity di Arsenal.Sayang tiada RVP, aku nak tengok sama ade RVP sambut gol Gallas atau tak sebab seperti kite sedia maklum,gol2 RVP sebelum nie tidak kelihatan kelibat sambutan Galls selepas tragedi hitam dulu.Sorry Adams tapi kesian lagi WEnger, die betul2 dah sesat kali nih.Anyway kali ni kite memang bernasib baik dengan 3 mata berharga.Tanpa RVP dan Fabregas, gameplay Arsenal tersangatlah hambar dan tumpul.

Masuk ke padang tanpa pemain paling berbisa, paling kreatif , RVP(yang kononnye direhatkan, jika seri n kalah wenger harus bertanggungjwb) .. apekah mesej yang cuba disampaikan kepada Pompey malah fan semua? Startkan Bendi ketika kite betul2 terdesak mencari 3 mata?bukan idea yang baik! Adebayor tidak sampai pun separuh adebayor season lepas.Seperti orang asing.Tanpa peluang2 dan gerakan yang dicipta oleh midfield, Adebayor takkan dapat menjaringkan gol.Pulak tu, bukannye 1 peluang 1 gol tapi mungkin 10 peluang 1 gol.Die bukannye seperti dudu atau RVP yang boleh mencipta peluang sendiri.Itulah pentingnya support dan midfield yang kreatif.LIhatlah bagaimana season lepas die begitu bberpesta jaringan ini kerana ade midfield2 yang bijak membuka ruang dan mencipta gerakan baginya tapi minta maaf Ade season nih, u'r on your own.Nasri- Denilson-Diaby- Eboue. Walaupun berdosa besar memutuskan silaturrahim tapi tolonglah sesiapa buatlah sesuatu agar wenger dapat pisahkan gandingan mereka ini. Hampir teridur aku dibuatnya.Wenger yang kite kenali, hendak bermain dengan falsafahnye dengan polisi pemain2 mudenye , dengan beautiful footbalnye,ok aku faham tapi Arsenal nye kini ..??? ape yang beautiful pun aku tak tau lagi.Tiada lagi permainan cantik yang dibangga2kan selagi gandingan tengah seperti ini yg diguna pakai.Aku pasti ramai peminat arsenal di luar sane juga tidak dapat merasai keghairahan permainan cantik yang diwar2kan semalam.It's just not an arsenal out there!!Tak keterlaluan aku katekan, batch kali ini adalah batch2 pemain paling teruk pernah dimiliki wenger semenjak 12 tahun mengemudi Arsenal.Kesian aku pada RVP, Sagna dan Fabregas yang merupakan hanye pemain yang betul2 terbukti world class.Aku cukup simpati dengan Wenger, optionnye ade, tapi die masih hendak stick dengan budak2 yang entah kalau main mid table team pun takkan dapat starting line up.ahhh berape kali aku nak ulang yang negatif.aku mintak maaf.

Cume yang agak melegakan dan positif, akhirnya dapat melihat kelibat Carlos Vela walaupun dimasukkan di sebelah kiri, permainan arsenal tampak hidup dan tajam semula dengan Nasri naampak lebih efektif di sebelah kanan. Ramsey lebih ok daripada match villa apabila menggantikan Diaby yang begitu menghampakan.Pemain2 ini perlu diberi lebih banyak peluang lagi.Aku suke tegok Vela dengan pace di sebelah kiri dan nasri dgn skill di sebelah kanan.3 mate penting, 3 mate berharge.bak kate wenger,Apepun yang berlaku, media tetap akan menghentam arsenal,sekali lagi simpati aku terhadap wenger yang dah mule merasai tekanan.Thanx arsenal menutup tahun 2008 dengan kemenangan.Harap azam tahun baru nanti kite dapat menang all the way.Mulekan dengan FA Cup menentang Plymouth 3 January ini.Antara peluang untuk kite menggondol piala season nih, dan Wenger telah melaungkan die serious dengan FA Cup dan merindui piala ini.Ayuh Arsenal!!!panjangla pulok..heheh


0 ulasan: