Khamis, 25 Disember 2008

Memalukan!

Sudahlah Arsenal seringkali menjadi mangsa kegoblokan referee dan terbaru ahad lalu ketika Howard Webb bagai membuktikan ade komplot anti-Arsenal atau anti warga asing di England.Terbaru bekas referee FIFA England, Graham Poll pula telah membuktikan betapa rendahnya low class mentality dan sikap racism dan memilih bulu dengan mengeluarkan komen yang bodoh lagi bangang yang pastinya dipandang dengan jijik oleh Arsene Wenger.



Poll ,pengadil kontroversi di Wolrd Cup 06 dengan melayangkan 3 kad kuning kepada sorang player crotia, yang bersara pada 2007 dipetik sebagai mengeluarkan kenyataan yang berat sebelah, memuji tindakan howard Webb melayangkan red card kepade Adebayor tetapi dalam pada masa yang sama yang paling menjengkelkan wenger ialah analysisnye tentang layangan kad merah kepada kapten Chelsea John Terryencat akal.

Wenger membidas,

"Pada aku, cukup memalukan apabila ko dengar mende macam tuh.Diorang tanye adakah itu satu kad merah yang patut ke tak, lepas tu apehal suke hati mak bapak die jek poll jawab 'ko kene consider gak yang ko tengah melayangkan kad merah pada kapten kebangsaan England'"

"Ape yang terdapat dalam buku peraturan sebenarnye?! Takde peraturan yang menengok dan membezakan passport.Bile ko dengar, ia amat mamalukan bagi referee"

"Kad merah ke tak? adekah ko dari england atau ko bukan?adakah ko 17 ke 30 tahun? takde ape2 yang berkait pun dengan semua tuh!!"

"Suatu yang perlu diambilkire dan serious jika seorang bekas pengadil nombor satu negara cakap macam tuh"

Wenger juga akui kepercayaannya terhadap sistem pengadilan di England semakin pudar.

"Pada mulanye, aku tak berapa nak menyangkal reputasi referee2 di england tapi setelah aku dengar kenyataan bangang macam tu, aku mungkin akan ubah pemikiran!"

Arsene Wenger terkenal dengan kelantangannya mengkritik pengadil dan seringkali didenda dan diberi amaran oleh FA namun kritikan adebayor dan Wenger terhadap Webb minggu lepas tidak dihukum oleh FA memandangkan mereka sendiri tau Webb memang tersilap tapi kerana sikap ego dan bodoh sombong, mereka memekakkan mata membutakan telinga.haa, macam mane tu?


0 ulasan: