Sabtu, 25 Oktober 2008

Pre-Match : West Hamster vs Gunners


Mengapa West HAmster, kalau diteliti yakni diamati bukankah muka managernye zola seperti hamster..isk3 tak baik kutuk cptaan tuhan tapi ada benar laa sket, kecik2 katik2..heheheh.. jangan marah aa penyokong chelsea yang buat2 sokong chelsea.Rata2 apabila ditanya dan2 fan chelsea nie yang selalunya lalang, depa akan membidas" ek eleyh...aku sokong chelsea sejak zaman zola laaa.." skrip yang perlu dihafal jika anda peminat chelsea.hahah. Tak kre lah chelsea ke tak chelsea, zola ke zohan ke yang penting taktikal zola dikuburkan malam esok. Diakui zola adalah seorang legend EPL dan manager yang bagus mungkin, tapi pemain2 nya adalah cukup mengecewakan, bagilah siapa2 manage pun, west ham hanya layak bertanding di kelas pertengahan dengan pemain2 yang sedia ada.Ops jangan memandang rendah, lupakah anda hal siti? tak..tapi ini kenyataan. Bukannya kita mau berlagak mendabik dada 'memperlauukkan' org lain( baca kosmo 2 3 hari baru2 ni, kdg2 jelek) itu semua berlagak tak bertempat..tapi harap'mereka' itu berjaya malam nih. Untuk malam esok, aku bukan mendabik dada,itu adalah logika. Tapi ape2 selain dari 3 mata buat player arsenal adalah suatu yang sukar diterima akal.Beza tak antara berlagak dan optimistik? ahahaha kalau tak nampak mintak Bean ajar.

West Ham merupakan pasukan badi seangkatan Bolton buat arsenal dalam 2 3 musim lepas tapi segalanya di hapuskan season lepas.home away kite menang..Kesian kulihat Ljungberg beraksi menentang pasukan lama dan diperbudak-budakkankini tiada lagi Ljungberg yang ditamatkan kontrak entah ke mana. Dulu mase diorang br sign mascherano dan Tevez aku ingat West Ham bakal jadi pesaing, memang pesaing pun tapi pesaing di untuk kekal di premier league.Musim lepas mereka agak selamat di pertengahan, musim ini? Setelah menggantikan akan curbishley zola menikmati 2 perlawan pertama dengan kemenangan dan merasai nikmat kekalahan dalam 2 perlawan terakhirnya.Jadi untuk meletakkan nombor yang lebih cantik dalam buku reok atau resumenye nanti, arsenal perlulah meng'hattrik'kannya.

Yang merisaukan Arsenal pada ketika ini ialah di bahagian pertahanan, agak rapuh sejak 2 menjak nih.ade jek bolos..mule2 tu dah cun clean sheet jek.Ditambah parah pule dengan prestasi pancit turun naik Gallas yang hisap rokok, Toure yg ang terseliuh bahu dan Bacary Sagna yang sakit lutut, Arsenal nampak agak goyah di barisan belakang.Tapi Wenger dalam press conference nya memberi moral boost buat penyokong dan rakan seapsukan dengan mendakwa Gallas dan Toure fit untuk diturunkan manakala Sagna hanya berpeluangkecil untuk diturunkan yang pada aku memberi isyarat wenger tidak akan berani mengambil risiko ke atas bek kanan france itu.Jadi Eboue mungkin bakal diletakkan di posisi asalnya RB manakala gandingan Toure dan Gallas nie tak pasti lagi.Tak brani nak jamin sebab isu terbaru berkaitan gosip panas bara rokok yang masih hangat lagi, mungkin Galas akan didropkan sebagai hukuman atau langkah pengajaran tetapi meletakkan song di tengah CB belum cukup meyakinkan.Kerana Song dilahirkan untuk menjadi DM yang suka naik ke atas pada azali dan jika kite amati die sering kali terperangkap denagn pergerakan lawan , timing yang salah dan memerlukan tunjuk ajar oleh otai2 di seklilingnya jika bertindak sebagai CB, gagal membaca taktik offside rakan, itulah song di CB.

Siapa pula otai2 yang diharapkan di sebelahnya? Silvestre?? selepas die menjaringkan gol sendiri hari tu pasti ade yang mencela dan mencaci man u dah hantar tali barut, hantar spy untuk memuusnahkan Arsenal..hahah.. kite bagi die mase, perlu diingat dah berbulan2 die tak main bola sepak secar kompetatif, Tup2 alih2 ramai2 injured sekali bundle.Maka terpaksalah digunakan segala kudrat dan keringat yang ada pada silvestre, mule2 ampak kegopohan tapi lama kelamaan beliau berjaya menenangkan diri dan ikut flow Arsenal.Jadi ape salahnya Arsene Menggunakan khidmat Djourou, menggugurkan Johan ketika Johan sedang form di pra-musim adalah sesuatu yang kejam dilakukan Wenger.Johan-Gallas adalah satu gandingan yang agak stabil jika dinilai tetapi demi meberi peluang pada Toure kembali beraksi JOhan diketepikan dan baru2 ni injured tapi dah kembali pulih.Jadi ape salahnya dengan memberi peluang kepada gandngan Toure-Johan plak.Sanggupkah Wenger menggugurkan captain in crisis Gallas.Gllas nyata jiwa kacau sekarang, teringat aku Sol Campbell, ironinya..Sol Campbell berjiwa kacau setelah Arsenal kecundang di tangan West Ham jugak di higbury pada season 05/06.Campbell meninggalkan stadium terus di separuh masa kedua dan terus hilang berminggu2 mencari ketenangan.DAn apabila pulang, Campbell kembali konsisten dan membantu arsenal kekal di tempat ke4 dan hampir menjadi wira Champions League Arsenal, menjaringkan gol pendahuluan di Stade de France.Mungkinkah Gallas perlu melalui jalan hidup yang sama? Cukup beranikah Wenger? Did he has the balls??heheh

Seorang lagi berkas pertahanan Arsenal ialah Mathew Upson yang bakal berdepan Adebayor dan RVP malam esok.Upson kini antara CB england di belakang terry ferdinand campbell.Arsene Wenger berkata die memang berhasrat nak simpan Upson nie tapi apakan daya, die taklah sekejam itu membiarkan Upson gagal memecah packing order ketika itu Keown dan Adams..Ramai lagi sebnarnye yang senasib dengan upson seperti muamba, larson, bentley, mereka ini punya bakat tapi sayang bukan ditakdirkan untuk menabur bakti dalam skuad utama arsenal.Lucas Neil sebagai kapten west ham mungkin berdepan tugas sukar menghadapi serangan segenap penjuru tapi jika devenport dan Ilunga mampu menutup ruang walcott dan nasri, peluang arsenal untuk mnyerang ikut flank agak terbatas.Tetapi rajapenalti stopper si hijau adalah satu name yg cukup besar dan kalaulah die bermain di kelab besar pasti reputasinya lebih gah,Arsenal pernah seringkali dikaitkan degan Robert Green namun khabar tinggal suratkhabar lame.Di tengah, zoa mengharapkan percaturan Mat Etherington Scott parker dan Faubert.Tapi Arsenal boleh berhat sedikit dengan mark Noble dikhabarkan masih belum pulih dari kecederaan.Serangan West Hamster, gigitan yang kurang menyengat la boleh dikatakan.Dean Ashton pemain tinggi lampai,sesuatu yang cukup boleh mnggusarkan arsenal dalam defending set pieces.Tutup ruang, jangan kasi corner atau free kick bodoh, arsenal boleh terselamat.Cuma Bellamy dan Cole yang perlu diberi sedikit perhatian.Bellamy adalah senjata yang mobile bagi West Ham.Pengalaman dan pengaruhnya mungkin menjadi tunjang untuk west ham kekal dalam liga perdana musim nih.Diego Tristan? bile plak west ham beli, tak perasan plak..huhu

Bagaimana line up arsenal.Di bahagian serangan mungkin akan dapat saksikan seperti biasa gandingan adebayor dan RVP setelah RVP direhatkan keika bertemu Fenerbahce.Walcott dan Nasri mungkin menjamin tempat mereka begitu juga Fabregas.Jadi pilihlah sama ada Denilson atau Diaby?? Adakah Diaby adalah jawapan kepada gandingan Fabregas, pengganti Viera? Diaby punya potensi besar tapi masih perlu banak belajar, Arsenal perlukan seorang holding midfielder yang kukuh dan utuh, tapi diaby nie dah macam share holder la plak, pegang bola lame sgt.Mungkin asyik selalu main out of position.Beri peluang pada Diaby bermain di centre tempat kegemarannya, kerana walaupun Tacklenye sering kali timing tak betul Arsenal perlukan strength untuk cover bahagian tengah dan pertahanan untuk membiarkan Fabregas membantu serangan.Ini kerana sewaktu Denilson, Fabregas yag dilihat lebih banyak defensive, bukanlah denilson tidak bagus tapi agak goyang dan tiada konsistensi. Denilson masih diperlukan tapi belum mampu diberi game yang berderet2 dan berturut2..Player muda nie mase depannye cerah.Atau mungkin jika Diaby dan denilson bukan jawapannya, JAnuary nanti akan tbe player yang berpengalaman siapa tahu, kerana wenger tidak menafikan jika perlu, beliau akan ke pasar nanti.

Pergh..pjg betul ulasan pre-match malam nih, macam match final la pulak.huhuh.sorry ah, lepas geram, lame tak menulis..jiwa kacau, macam Gallas.heheh.Ape2 pun esok, jam 1155pm West Ham vs Arsenal channel astro 812 rasenye.Stream online nanti esok aku post kalo berkesempatan.Selamat bercuti dan beristirehat.


2 ulasan:

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

hahaha...skali post balun 3 terus..mau berkocak blog ko bro..mmg gegar lah...hentam pi slagi bleh..mmg otak ko lancar perjalanannya..hehhhe..thanks la sbb addkn link aku kt ko pnya blog..gracias..

Gunners & Roses berkata...

ok no hal punya..=) sama2 memeriahkan blog arsenal kat malaysia nih