Jumaat, 10 Oktober 2008

Internationaleleh la lagi...

Internationalelelh la lagi.. minggu Kelayakan piala dunia 2010 Afrika. Dengan maskot yang tah pape buruk gile tahap tahapehapehentah. Jadi bile minggu Antarabangsa ni ramailah player2 yang pulang beraya tak kurang juga ada pun yang terbang ke oversea.

Siapa yang mencuri tumpan dari arsenal pastilah.... Theo Walcott.Yezzaa.. Bintang muda harapan bersinar England yang sekali lagi bakal diberi starting role bertemu dengan Borat..dari Kazakhstan.Patutnya kazakhstan nie asalnya masuk pestabola merdeka kat Malaysia tahun nieh tapi tak jadi pulak, ganti dengan Pakistan. Pakistan pun Pakistan lah Malysia dah tibai 4-1. Kalo result nie kat hoki mesti bangga gile kem negara. Tapi kire ok ah tu, kalo kalah karang lagi laa maki berbakul2.. teruskan mempertahankan kejuaraan Pestabola Merdeka.Lepas jumpe Borat, Walcott bakal bertemu teman lama si peminat aiskrim, Alex Hleb apabila bertandang ke Belarus. Tak sabar nak tengok sape lagi lincah, Goblin ke TW14.

Berbalik pada kisah player Arsenal yang main international, tentulah ramai dari France, Clichy sagna yang baru baru jek mendapat 1st cap dengan skuad utama walhal 2 fullback terbaik EPL. Gallas lagi, tak kurang juga mikael Silvestre setelur ni pun nak ada hati main lagi dengan pasukan France. Apsal ko tak ajak Wenger sekali main, hah kan lengkap tu berapa generasi dah tuh.huhu.Mereka ke Romania yang seri mase Euro itu hari, pastu layan Tunisia dalam persahabatan.

Cesc Fabregas yang baru menemui sentuhan kecundang, eh sentuhan gol dari tandukan la.. juga bakal berdepan kawan lama yakni pakcik lama laa kire.Bertemu Estonia menemukan jejak kasihan antara Fabregas dan Mat Poom player yang dapat debut league match mase last match nya bersama Arsenal.Memang nampak sangat tak berfungsi.Lepas tu Fabregas pi bukak comapny dengan vincent Kompeni dekat Belgium.

Kolo Toure dan Eboue into the wild!! mereka akan melayan kunjungan Madagascar.. Teringat aku lagu GUns N Roses Tajuk Madagascar. Manyak sedap woo...

RVP plak tunggu hujan ais datang bila Iceland mengunjungi Amsterdam. Then lepas tu lawan Norway away plak.Mmmm.. harap2 tak injured la mamat yang selalu dok injured mase bawak cabaran negara nih.

Carlos Vela dalam proses membodek Sven Goran Erikson.Seperti mana yang dilakukan Walcott, aku rasa si Goran nie takde masalah nak gamble dengan Vela kerana kemampuan vela yang dah established dalam skuad Mexico sebelum Goran amik alih tugas coach lagi. Takyah la amik sampah spurs Dos Santos tu jek. budak poyo, nape poyo? search la dalam posting2 aku seblum nih tentang beza antara 2 budak mexico nih.

Waaa ramai laa plak lagi yang dok main, player2 arsenal yang terlibat dalam match internationaleleh adalah seperti berikut :

Alex Song
Cameroon v Mauritius, October 11th.

Johan Djourou
Switzerland v Latvia, October 11th, Greece v Switzerland, October 15th.

Lukasz Fabianski
Poland v Czech Republic, October 11th, Slovakia v Poland, October 15th.

Nicklas Bendtner
Denmark v Malta, October 11th.

Aaron Ramsey
Wales U21 v England U21, October 10th, England U21 v Wales U21, October 14th.

Wojciech Szczesny
Under-19s European Championships October 12th-26th.


4 ulasan:

eJAI berkata...

eh.apsal ha panggil Hleb peminat aiskrim?cter sket

Gunners & Roses berkata...

Hleb dulu sehari sebelum lawan AC Milan, pernah dikantoi bertemu dengan agent Inter MIlan, kire macam tapping scandal laa tapi si Hleb nie bagi alasan, die memang jumpe, tapi sekadar terserempak lalu menikmati ais krim Italy yang sgt lazat dan terkenal bersama2..itulah sejarah ais krimnya.

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

hahah..tu pasal..dh jadi memori ais krim plak...hleb2..tp ko pegi cari ais krim spainyol plak..huhuh..

bali hambali berkata...

ak masih ingat lg kot memori aiskrim itu..hahah..goblin2