Jumaat, 12 September 2008

Wenger, Walcott dan Politik

Haha, sudah lama aku tidak bekarya..Aku akui agak busan menjalani liku2 minggu tanpa EPL dek ekoran World Cup Qualifier..Namun, dalam pada itu, Pujian harus diberikan kepada Walcott dengan Hat-Trick internasionalelenya yg aku rasa suam2 saja. Sebab suam2 adalah kerana dia hanya sambung bola lorongan org tp kebijaksanaan dia on position juga harus dipuji. Dikala pujian melangit diberikan ke atasnya, Wenger dgn tenang berfikiran waras seperti aku dgn memuji Walcott ala kadar dan mengatakan bahawa jika Walcott ingin maju, beliau tidak bole besar kapla. Apa2pun yg penting, England telah melangkah setapak ke hadapan dengan corak permainan yg agak hambar tetapi masih berpeluang menjaringkan goal. Ia dilihat jauh lebih baik dari prestasi McLaren yg hambar lg memualkan. Thanks to Capellobelo for that.

Walcott yg dilihat sebagai Michael Owen bg peminat2 England sekarang namun bg peminat-peminat Arsenal, Walcott dilihat umpama Henry yang bakal menajdi legend baru Arsenal. Walcott ternyata memanafaatkan setiap peluang yg beliau ada utk menonjolkan skillnya yg kadang2 x brapa nak menjadi. Namun, untuk seseorang yang baru berusia x samapi 20 tahun, pujian melangit sewajarnya diberikan kepada beliau. Kalo beliau warga negara melaysia, dah lame dapat DATO mcm Lee Chong Wei. HUHU..

Wenger sekali lg menyatakan pendiriannya bahawa beliau sentiasa memburu new signing namun setakat ini, beliau masih bemum bertemu akan jodoh itu. Dengan menyifatkan EPL sekarang umpama supermarket, Wenger membangkitkan kerisauannya terhadap persada bola sepak english apabila jutawan2 membeli kelab dan dgn kuasa bulan, membeli player2 dgn harga yg mahal. Ini menurut Wenger akan menyebabkan player akan dtg akan bermain utk Wang (seperti di Malaysia) dan bukannya 100% utk bola sepak. MMG diakui kalo x dpt duit, sape nak main bola. Namun duit harus menjadi faktor kedua. APa yg harus dititikberatkan ialah semanagt pasukan dan polisi sesuatu pasukan itu. Wenger bernada sinis terhadap pembelian Robinho oleh Man Cith dgn mengatakan, "Anda boleh membeli player itu dgn harga yg mahal, namun jika player itu keesokkan harinya masih tidak pasti dia berada di kelab mana, itu adalah masalah yg besar"..

Dalam masa yg sama, Wenger menidakkan yg beliau sekarang interested nak SIGN Appiah. Menurut nya lg, Appiah bukanlah idaman beliau dan beliau tidak akan sesekali sign player tue. Bg aku, sukar nak ramal Wenger ni, suke cakap cam keling. Ape2pun, aku rasa player yg ada sekarang sudah banyak yg memadai dan jika diberi peluang, DIaby, Denilson semuanya boley improve. Sanderos yg x improve2 dari dulu diloan kepada AC MIlan. Bg aku, mmg die x improve langsung.huhu..

Inilah politik wenger. Aku rasa Wenger sewajarnya mengemudi FRANCE kerana aku tgk di bawah Domenech, France yg dibanjiri dgn lambakkan star tidak begitu menonjol dan aku tidak paham kenapa org seperti DOMENECH msih dimartabatkan sebagai MANAGER france walhal aku rase, Wenger paling layak utk tugak itu. Namun, khidmat beliau masih diperlukan di Arsenal sebab aku x nampak lg sape pengganti kepada beliau bila beliau besara dari Arsenal nanti. Mungkinkah Azrai Khor???


0 ulasan: