Selasa, 2 September 2008

Apekah perasaan anda , penyokong Arsenal ketika ini?



Semalaman penyokong Arsenal menunggu, semalaman aku ternanti2 akhirnya Arsenal.Com kubukak gambar EBoue yang terpampang, Eboue our master passer ntah ke ape bende pastu kat bawah tu ade la brite kecik, Randal dan Gibss sign kontrak.hahahahaa. Jadi tiadalah signing buat Arsenal dalam transfer deadline di mana menyaksikan banyak kejutan.

1. Arsenal tipu, die kate nak sign sorang player sebelum Twente game.-tak, die sign Silvestre

2.Wenger tipu, die kat tak cukup sorang DM kat tengah-Tak, die maksudkan Alex song yang tak balik lagi, kini Alex dah pulang.

3.WEnger tipu lagi, die kate die akan hanya beli kalau player tu berpotensi betul, pengalaman, dan harga berpatutan- Sekurang2nya die pernah cube, bid 12M alonso rejected bulan lepas.

4.Wenger tpoo, die kate die bawak cek book mase Euro- Err Hasil die kan Nasri kan? kan ? kan?

5.Board tipu.Kate ade 30M available. Tak pasti siapa tipu siapa, yang penting Arsenal memang sa dilanda masalah kewangan.

6.Wenger tipu dengan kenyataan dari membeli die nak kekalkan skuad yang sedia ada tapi Hleb dijual, Flamini tak dikat, Gilberto dipencenkan- Tak jugak, siapa sangka Flamini mata duitan dan bermain ala2 gatusso 1 season, Hleb pulak cair dengan aiskrim .

6.Wenger tipu besar, nak sign at least sorang atau 2 player dalam tempoh 24 jam deadline.-Tak, die dah sign lanjutan Gibbs dengan Randall..

Makanya kite semua dah termasuk dalam mainan politik WEnger. Wenger pandai memutarbelitkan kenyataan dan mampu mempengaruih seseorang.Tidak keterlaluan jika dikata di sini Wenger adlah orang paling berkuasa di Arsenal hingga Hill Wood, Fizsman semua tunduk ape sahaja kehendaknya dan percaya bulat2. Anda pula bagaimana? adakah sudah hilang sabar atau hilang kepercayaan kepada manager yang mementingkan nilai etestika dan nilai2 murni yang sebaliknya telah menghancurkan harapan berjuta2 fan Arsenal dengan beberapa kenyataan bercabangnya.Aku ambil dari pandangan umum.

Arsenal tidak dinafikan mempunyai skuad yang bagus dan berpotensi besar, semakin hampir tahun lepas, semakin hampir..Jadi ape yang berlaku dalam situasi sekarang Denilson/Song ganti Flamini, Silvestre ganti Sanderos, Nasri ganti Hleb, Ramsey/Bischoff ganti Gilberto.Itu jek la yang berlaku, Di atas kertas nampak lagi lemah dari team season lepas betul tak? Sedangkan rival2 sibuk buat persiapan terakhir seperti persiapan nak sambut raya jek sibuk borong sana sini dan paling mengejutkan Man City dengan kuasa menggila Pak Arab berjaya memancing Robinho dalam deadl tak sampai 24 jam mereka ambil alih kela.Chelsa jugak gigit jari.

Jadi di sini Arsenal aku tak tau la berkemampuan ke tak nak compete dengan transfer windows sekarang sebab tengok gaya nya kite je la kelab Gergasi Eropah yang tak mampu nak splash out 15M untuk sorang player. Oleh itu, Arsenal perlu menang dengan cara old fashion. Main jek sebaik mungkin dengan sedia ada tanpa 'membeli' kemenangan segera tapi mampukah budak2 Tuk Wenger nie buktikan.Atau ini musim terakhir kite dapat lihat Cesc, RVP atau Rosicky sebelum dijual ke kelab2 besar.. Tahun nie adalah tahun penentu, tiada lagi Top 5 tetapi mungin Top 5 6 7 dengan kuasa2 membeli seperti Spurs dan MAn City yang bakal membuktikan mereka ade bisnes yang nak dibuat. Ayuh Arsenal!! Janji tak hutang...

P/S : Sebenarnya aku jugak kecewa tapi tetap meneruskan sokongan kepada Arsene Wenger dan Arsenal.Wenger betuah berada di Arsenal kerana kalau di mana2 kelab lain, Wenger mungkin sudah lama dipecat atau boleh menjadi pencuci boot sahaja.Kekecewaan aku terubat sebab adek beradik aku bagi kejutan hadiah besday yang dah lepas bebrapa bulan..Jersey Home Arsenal!!! Waa terharu2!!! Sayang korang!!! =D


2 ulasan:

Unknown berkata...

marah memang marah bro...mana geram dengan penyokong ManYoo dan ChetSki yang dok gelak2 pulak...

Tapi sokong tetap sokong The Gunners...

Gunners & Roses berkata...

nak buwet macam mano laie... dah nasib badan..lu pk la sendiri..huhu