Selasa, 12 Ogos 2008

Preview Match : FC Twente vs Arsenal

Robin Van Peris memberi amaran dan peringatan kepada rakan2 agar tidak terlalu memandang enteng akan cabaran yang bakal diberkan oleh Pasukan Tweety Bird dari Belanda nih. Sebagai Rakyat Belanda , RVP mempunyai tv satelit di rumahny, tak tahulah cap apa, astro ke maestro ke castro ke.. tapi dengan tv itulah die dapat mengikuti perkembangan semasa bola sepak liga tempatan belanda dan tahu serba sedikit mengenai FC Twente.RVP melahirkan semngat kepada rakan2 bahawa adalah satu kewajipan bagi Arsenal untuk memenangi kedua2 pusingan sekaligus layak ke Champions League. "Arsenal adalah kelab hebat dan perlu bersaing di liga hebat Eropah. Tiada guna berstadium besar jika hanya sekadar mai UEFA cup" begitulah rumusan lebih kurang ape yang diperkatakan RVP. Die turut menambah bahawa kelab kendalian bekas perosak England McClaren ini penuh dengan kejutan. Twente menafikan hak Ajax pasukan pilihan di play off untuk slot ke UCL tahun ini. Seluruh negara terkejut katanya. Tapi esok aku rasa McClaren takkan terkejut kalau kene tibai lagi 7-0 macam die kene dengan Middlesbrough kat Highbury tahun 2006 dulu.hahaha...Paling best the Van turut menyamakan tweety bird hanyalah bagai Spurs poyo... wakakakaka..


Sementara itu Fabregas yang hanya sekadar beraksi 84 minit di pra musim disahkan fit oleh WEnger untuk bermain esok.Namun, Cesc yang baru pulang dari kejayaan Euro08 masih belum mencapai tahap terbaik 100% tapi pengalaman nya sebagai pemain senior berusia muda amatlah diperlukan. Fabregas yang tampak agak keletihan ketika perlawanan dengan Ajax walaubagaimanapun tidak akan diberi tekanan yang tinggi oleh Wenger kerana peninggalan Flamini, Hleb , Gilberto dan diarra. Beliau mahukan player mude nie masuk padang , enjoy the game dan main macam biasa di samping partner barunya untuk musim in, (at least bulan ni) Denilson. Mungkin juga Ramsey bakal diberikan kelas tuisyen untuk bermain dengan Fabregas memberntuk persefahama yang mantap. Ape2 pun season nie pasti menarik, siapa2 saje boleh rebut tempat begitu juga dengan kapten Jack kite. Bagai mana keadaan Nasri? beberapa hari lepas, Wenger memberi jaminan bahawa kecederaan Nasri idaklah seious mane dan boleh disenraikan dalam skuad ke Belanda tapi aku pikir Wenger takkan risikokan player ni, mungkin kita dapat melihat kelibat Nasri sebagai subsitute.Diaby pulak injured sebulan.

Jadi sama2 kite menonton matc nie di astro 811 kul 510 pagi esok.aku predict kemengan 1-3 buat Arsenal.

P/S : Berita yang baru diterima tapi belum pasti kesahihan, Cesc Fabregas tibe2 injured dan mungkin tak boleh main esok.Turut berada di bilik sakit, Toure, sanderos dan Nasri.Boro dah confirmed bid untuk Hoyte.






1 ulasan:

ZafarZZ berkata...

alooo kwn.. aku wat blog asenal gakk... usha r... yg adsen nye income tu btol2 masyuuk ke tipu???