Isnin, 21 Julai 2008

Wenger mahukan 1,2 masuk, MEDIA mahu SEMUA keluar!!

Kepada Aleksender Hleb, diam!! dan zip mulut anda!!Tunjuklah sedikit hormat kepada pasukan yang telah menaikkan name Hleb sekaligus Belarus. Setelah 'seronok' meninggalkan Arsenal ssehingga mencium2 badge barca, Hleb bagaikan lupe diri setelah menyatakan Barcelona adalah kelab yang bermain bola sepak tercantik di Eropah tanpa sedikit pun memuji bekas kelabnya. Dengan selumbernye die juga cube memancing Fabregas ke Barcelona dengan ayat2 yang sinis setelah diajukan soalan mengenai rakan sepasukannya itu. Jika Hleb jujur dan beringat, kerana sudah tahu sememangnya wartawan akan menanyakan soalan2 maut dan perangkap untuk dibuat2 cerita, sepatutnya die jawab begini,

"Saya tidak boleh bercakap bagi pihak Fabregas kerana anda perlu bertanya kepada tuan empunya badan.Cesc seorang player yang hebat dan begitu sayang dan komited pada Arsenal, sememangnya diketahui die berasal dari Barcelona tapi die memilih untuk setia pada Arsenal"

Itulah jawapan yang paling sesuai untuk mengendurkan keadaan bukan dengan menyatakan "Oh saya pasti, Fabregas akan ke Barcelona suatu masa nanti, Saya harap agar dapat kembali bermain dengannnya" Hleb hanya cube mengeruhkan keadaan dan itulah jawapan yang diminta oleh media sebenarnya. Sebab lagi satu berita yang menggemparkan dan tak masuk akal ialah PSG cuba memancing kapten Arsenal yang kini membisu William Gallas, Barcelona juga dikatakan cuba memancing CB perancis ini. Juventus pula dikatakan sanggup menawarkan 15M bagi khidmat RVP.. Jadi tak hairan kalau esok akan keluar berita , Marseille berminat untuk membeli semula Nasri.. HAHAHA, semua media nak kasi gosip sekali dengan player2 baru pun korang nak perngaruh ek.

Di sudut kenegatifan, ape yang positif dan terpacul dari mulut Wenger sendiri adalah tentang new signing. Setelah kehilangan 3 tonggak di bahagian tengah dan diganti 2 muke baru yang masih muda, Wenger memberi jaminan setelah perlawanan dengan Barnet bahawa beliau akan membawa masuk 1 atau maksimum 2 orang pemain baru, dan 1 adalah jumlah yang pasti. Wenger juga memberi hint bahawa seorang player itu adalah mungkin player yang berpengalaman bagi memberi keseimbangan dan perngaruh tetapi enggan didedahkan nama dan posisi bagi tujuan keselamatan mungkin. Menyentuh mengenai Adebayor, Wenger begitu yakin akan kesetiaan pemain ini tapi dalam keyakinannya terdapat nada yang semacam, suatu yang mungkin x mustahil berlaku kerana Wenger dilihat enggan tunfuk pada tuntutan gaji Adebayor..

“Adebayor is a player of Arsenal Football Club and I am very confident he’ll stay.If you come in tomorrow with £400 million then maybe I would think about it. But I don’t really want to go in to speculation. I want to keep Adebayor.”

"I've not met many people who do not believe they have a case to improve their contract, I fight to get the players the maximum wages, but you have to respect that we have a wage structure."


Adebayor kene histeria dan mengamuk tak naik gaji?lihat video ni:



mmm... Takdebayor perlu membeli kapas atau gula2 kapas untuk diletakkan di telinga kerana bakal dihentam oleh fan2 arsenal, atau terpaksa mencari lenggok tarian baru supaya tidak dibaling dengan selipar nampaknya.

Hari ini adalah sesi latihan 1st team pertama, jadi mari kita lihat sama ada muncul atau tidak kelibat Adebayor dan yang menariknya Nasri, Vela dan Ramsey akan berpeluang bertemu dengan rakan2 sepasukan buat julung kalinya.Meraka akan bertolak ke Austria dan meneruskan friendly menentang Szombathelyi H. esok.

Khabar gembira buat penyokong Arsenal, berita tentang aksi sulung Sagna setelah 3 bulan menanggung kecederaan. Bacary Sagna berjaya menyelesaikan 45 minit sewaktu perlawanan bertemu Barnet. Biarpun masih terasa sedikit kesakitan namun, player yang terlepas aksi Euro bersama Perancis ini agak yakin bahawa die sedang menuju fit 100% dengan beberapa perlawanan friendly. Kelibat Sagna amatlah penting buat permulaan musim kerana kejatuhan Arsenal di hujung2 musim lepas salah satu faktornya akibat ketiadaan Sagna.

Seperkara lagi yang positif dari match di Underhill adalah kenyataan Wenger yang inginkan lebih dari TW14 musim ini. Walcott yang bermain sebagai CF bersama Bendtner sabtu lepas dilihat kurang menyengat tetapi satu perlawanan belum cukup untuk dijadikan ukuran kata Prof. Wenger masih belum membuat keputusan sama ada membiarkan terus Walcott bermain di wide flank atau pun meletakkannya di bahagian serangan, kerana impaknya di bahagian sayap musim lalu begitu jelas berhasil. Dengan adanya kejohanan Emirates, Amsterdam dan perlawanan persahabatan lain Wenger bolehlah menggunakan kesempatan ini dengan mencampur adukkan segala resepi dan ramuan taktik untuk menyediakan kelengkapan perang Ogos ini.Jangan ko letak Almunia jadi striker, Eboue jadi GK dah lerrr...




2 ulasan:

bal hambali berkata...

zzzzz.fux media

rashiD berkata...

sabar kamal, sabar..
lumrah player puji kelab baru join.
peminat nasri ngan vela kat kelab lame diorg dulu pun sayang diorg gak, tp diorg blah, redha..