Isnin, 28 Julai 2008

Kenyataan Fabregas di masa dan ketika yang tepat dan jitu.

Tatkala Arsenal teruk dihujani pelbagai spekulasi, pemain itu nak keluar la, pemain nie tak puas hati gaji la, Arsenal selling club , Arsenal budak mentah, takkan menang ape2..Cesc Fabregas tampil dengan kenyataan rasmi memberi penjelasan tentang penipuan sesetengah media dan meyatakan komitmen nya yang 200% di Arsenal at least di sepanjang zaman era Wenger. Inilah motivasi dan tonik yang sememangnya diperlukan oleh Arsenal pada masa dan ketika ini. Sungguh tepat dan tidak syak lagi!

Terima kasih Fabregas dengan statemet di Arsenal.Com dengan menidakkan mane2 pertemuan dengan media dan petikan2 ayat yang ditulis.

"I have not spoken to any media so it's frustrating to read quotes that I have supposedly said about my future.

"I have spent the summer relaxing with my family, friends and girlfriend and I return to training with Arsenal tomorrow.

"I think that some people are just trying to make mischief but my intentions are very clear. I am happy here at Arsenal, my future is with Arsenal and the priority is to achieve success and win trophies at Arsenal."

Jadi dia akan kembali ke latihan esok, dan akan menyertai rakan2 lain. Paling melegakan adalah kelibat Toure yang dilihat sudah mula menjalankan latihan2 ringan dengan jogging, walaupun baru beransur pulih dari demam malaria tapi dia tetap riang ria dengan rambut barunya yang cool. Diaby pula seperti dapat menghidu peluangnya untuk menunjukkan kemampuan dek kekosongan di bahagian tgh yang ditinggalkan. Namun jika dalam sebuah bilik darjah, Diaby tidak perlu angkat tangan sebagai sukarelawan pun Arsene dah boleh nampak die duduk dengan kepala botaknya dan adakah Wenger boleh nampak bakat sebenar yang ada dalam dirinya terutama di bahagian yang paling diminati Diaby. Perlu diingat, Diaby beraksi kadang2 sebagai badut dan mengarut musim lepas adalah kerana dianjak keluar dari posisinya tapi belum diberi peluang sepenuhnya untuk bergandingan dengan Cesc, ini mungkin peluang terbaiknya membuktikan cemuhan adalah pembaziran air liur.

Satu lagi positif, Kapten Marvel Gallas yang sedia menggalas cabaran sekali lagi sebagai ketua pasukan.Gallas dilihat begitu bersemangat mejalani latihan dan menunjukkan azam yang sangat tinggi. Mengakui kesilapan yang dilakukan musim lepas, Gallas memberi jaminan trofi adalah buruan utama musim ini.

ops..ade friendly la sekarang..Arsenal lawan Burgenland IX ..siaran live..klik sini.



0 ulasan: