Khamis, 12 Jun 2008

Wenger buat lawak.

Katekan tidak apabila anda membaca kenyataan Arsene Wenger terbaru. "Aku taknak beli defender summer nih, bahagian defence bukanlah keutamaan.Banyak lagi posisi2 lain yang masih perlu diperbaiki", Wenger membuat kenyataaan setelah diajukan tentang pemain Belgium Vincent Kompaney yang dikaitkan dengan Arsenal. "Aku kenal Kompaney, potensinya bagus, tapi berita kami cube membelinya adalah salah."huh?? Biar betul.. setelah diulang banyak kali bahawa memang benar Toure dan Gallas masing2 adalah World Class defender tapi apabila digandingkan mereka bersama jadi macam kelas pertengahan jek.Corak kedua2nya lebih kurang sama. Keputusan season lepas kalau tidak kerana kelekaan defend, kite mungkin boleh menukar seri kepada menang sekaligus merangkul gelaran liga.Jadi adakah ini bermakna kite perlu bergantung pada Sanderos, Djourou yang telah pulang awal,(bukan pulangla sebab mereka tuan rumah) dari Euro malam tadi. Atau sedikit sinar dari Alex Song? Atau ini mungkin satu lagi taktik Wenger, yang selalu menipu media.. kerana takut sasarannya dicilok oleh kelab lain.. Harap2 begitulah. Berita yang lebih menarik, Wenger semasa menjadi pengulas Frace vs Romania di sebuah stesen TV France secara slumber mengatakan Nasri telah pun signed utk Arsenal namun berita hanya akan diumumkan selepas tamat Euro.Mmmm... pelik jugak, asyik2 kalau berite2 pasal Arsenal nie Wenger cite kat media France jek, media lain die tak hebohkan.

AC Milan terus dengan taktiknya memancing Adebayor. Terbaru berita mengatakan Presidennya telah berjumpa dengan agent Adebayor , siap salam tangan lagi tanda agree. Tinggal Milan nak offer 32M jek lagi. waaa leh rambang mata tu, tapi Wenger tetap tak termakan dek pujuk rayu, Adebayor plak menafikannya.Alahai.. kalau dah 32M tu jual jek, gune duit tue boleh beli macam2 jenis player yang lagi hebat dan dasyat. David Villa, 17M tapi tak taula kut2 harga dah naik lepas score Hatrik hari tu. Itu salah satu cara nak buat Encik Fabregas kite guling2 keriangan.Barcelona, Real dan Chelsea juga dikatakan sedia berlabur besar untuk striker Valencia ni. Santa Cruz,12M.. rampas sorang lagi player sasaran ManU. Baru diorang tau kelab mane yang lebih popular dan disanjungi.hahaha..

Fergie merah hidung apabila mengetahui Aaron Ramsey main kayu tiga lantas memilih Arsenal mengetepikan ManU.Tapi usah persalahkan orang lain wahai AF(alex Ferguson), salahkan diri sendiri. Ade ke patut die hantar wakil si Neville burung belatuk tua tu untuk layan Ramsey bawak pusing2 stadium Old trepot sedangkan AF syok bercuti kat luar negara main miscall2 jek dengan Ramsey. Wenger pulak dengan profesionalnya meminjamkan jet sukoi peribadi , jemput Ramsey dan mak ayah untuk membincangkan mase depan secara serius.Itulah tanda dedikasi dan minat yang serius yang ditunjukkan oleh Wenger jadi seseorang player itu rase dihargai. Bab2 meyakinkan player ni Wenger memang paling pro dan no1. Jadi kite boleh memberi kepercayaan kepada Wenger 100% setelah bagaimana die mencungkil Fabregas, Viera, Anelka dan Vela. Beliau adalah manager paling selamat di dunia kerana jika die di Chelsea mugkin bertahan 2 hari je kut.huhu,Tengok Scolari brape lame agaknye die kebiruan..

P/S : Arsenal mahukan 5M+ yaya Toure dalam offer dari Barcelona yang hendak membeli Hleb. Abang Kolo kite merupakan abang paling bahagia la..


0 ulasan: