Khamis, 19 Jun 2008

Mimpi Adebayor&Hleb.."Yang mana satu, idaman kalbu?" + Kolo Toure =The Rock


Kalau anda jadi Adebayor pasti anda akan duduk termenung berfikir sejenak. Berfikir tentang masa depan. AC Milan telah membuat statement betapa mereka semacam desperate mendapatkan Adebayor.Hanya Adebayor yang dipinta, jika tak tercapai biarlah seadanya..begitulah lebih kurang. Manakala di pihak Barcelona, mereka cube mngetest power dengan offer sebanyak 25M. Walhal mereka tau berulang kali bahawa Wenger tidak mahu melepaskan bintang yang digilapnya itu. Wenger menghantar Fax.. atau "fax Off" merujuk lebih kepada warning.. "Adebayor takkan dijual walau stinggi mane pun nilai mata wang dan emas" begitulah Fax yang dikirimkan kepada AC Milan dengan ditandatangani oleh Wenger.Adebayor telah juga berulangkali menyatakan impiannya untuk musim depan menjaringkan lebih banyak gol dan tidak mahu berpindah tetapi siapa tahu dunia bola sepak sekarang. Asal kite acah sket, dah mule la goyang .. itulah Adebayor.

"There is no negotiation for Eto'o or Drogba," kata vice presiden AC Milan Adriano Galliani

"If we do not get Adebayor, we will remain as we are."

"We have received an answer from Arsenal, which says they are not prepared to sell the player,"

"Anything can happen, but for now we are not authorised to negotiate with the player."

Hleb jugak tak kurang hebatnya dilemanya. Setelah gagal mendapat kepercayaan Mourinho manager baru Inter, perpindahannya ke Barca hampir pasti cume menunggu lampu hijau dari Arsenal.Tapi Barca tak la sedesperado Milan sebab jika tak dapat Hleb mereka ade target lain. Ini pula kata2 Vice Presiden Barcelona Marc Ingla,

'The negotiation with Hleb is still in progress and despite him being a player with special qualities, if his club are not ready [to sell him], we have other options in mind."

Jadi ke mana arah tuju mereka dan yang penting arah tuju Wenger. Sperti yang kite ketahui Wenger tidak pernah memblock sape2 player yang mahu meninggalkan Arsenal. Dengan umpan2 yang dilemparkan oleh kaki pancing seperti Barcelona dan Milan ini mampukah Arsenal mengekalkan skuad yang sedia ada dan menambah baik atau terpaksa membina dan menampal sikit skuad ini. Dengan berakhirnya perjuangan France di Euro maka tamatlah tugas Wenger sebagai penuglas di stesen TV France jadi kite dapat expect yang Wenger akan terus urun ke market menjalankan beberapa negotiations.

Atau mungkin tiada lagi penambahan, siapa tahu, Wenger berkata "cukuplah.. aku akan pakai player yang sedia ada.." Mampukah? Salah satunya dengan cara menaikkan Toure ke bahagian DM menggantikan tempat Flamini, adalah satu option yang bernas. Adalah pembaziran jika tendangan padu Toure tidak digunakan semaksimum yang mingkin.Lihat golnya menentang bolton season ni dan keslumberan die beraksi ala forward ketika bertemu Liverpool musim lepas.Toure is a rock!! Toure adalah buldozer yang pantas dan kental, mampu memberi dimensi yang baru kepada Fabregas. Dengan complaint yang selalu diutarakan mengenai gandingan Gallas dan Toure, Inilah masanya untuk memecahkan gandingan mereka tanpa ada pihak yang berdukacita. Gilberto boleh diberi cameo role, setiap kali standing ovation di Emirates. Song boleh dibela dan dipupuk sebagai CB yang berjaya, percayalah.Sementara itu, cari pengganti CB yang boleh berkoleberasi dengan Gallas yang lebih tinggi dan mantap. Arsenal unbeaten again!

P/S : kepada sesiapa yang belum menonton aksi player terbaru arsenal, Aaron Ramsey, Arsenal TV online ade menyediakannya...


0 ulasan: