Sabtu, 7 Jun 2008

Aku nak demam..

Sorry lah da 2 ari tak update blog.. aku rase cam nak demam ah..bukan ape , Demam Euro beb!! haaa.. tengah2 syok musim transfer kat eropah diorang cool kan dulu dengan kejohanan EURO 2008 yang start malam nie. Dah masuk belum fantasy football Euro? mari sama2 memeriahkan kejohanan nie.


Sebelum cerita pasal Euro kite cite apa perkembangan Arsenal la 2 hari nih..mmm.. takde ape yang menarik, cume seperti biasa gosip liar.Ac Milan dikhabarakan sanggup tawar 32M untuk Adebayor tapi Wenger balas balik "Kalau betul2 diorang nak, tepon aku! Pastu tau la ape jawapan yang spepatutnya diorang dapat nanti!" huh.. nampak sangat die tengah bengang tu.. ye la tengah asyik2 dok cari player org lain nak cilok plak player die.huhu..Tapi wenger, kalo aku jadi ko, aku jual jek, 32M? banyak tu... leh beli 2 Star lagi..hahah.Berite lain? Tak tau la betul ke tak tapi seperti dilaporkan, Arsenal punye bid untuk player CB Udinese dari Colombia Zapata,21 dah direject.Diorang mintak 16M dari yang arsenal hanye offer 10M. Pergh kalau betul wenger offer 10M untuk CB maknenye mamat tuh mesti something special. Berita dari jiran yang tak berapa sedap didengar, Spurs macam dah nak sign Dos Santos dari Barcelona dengan harga serendah 4.7M..leh caye ke? kalo diorang dapat..santos+modric.. lu pk lah sendiri.

Ok back to Euro. Player Arsenal paling ramai terlibat.. itupun tolak yang injured, kalau tak lagi ramai. Kite mulekan dengan Robin Van Persie untuk pasukan Belanda. Apekah betul die nie betul2 fit atau sekadar nak amik angin saje di sana? kalau ape2 jadi kat die mase tu yang melingkupkan harapan die beraksi untuk permulaan liga dengan arsenal memangla...siap ko marco van bastern. Djorou dan Sanderos, Switzerland. Ini kalau kat Malaysia kompom dah kene complaint, ye la..mane taknye.. beraksi kat liga pun jarang alih2 dapat called up.Dahla 2 2 tak konsisten.Cume bersejarahkan persembahan World Cup jek x cukup beb.Tuan rumah yang gamble.Germany pun gamble amek kuda tua Lehman.Nasib baik Wenger baik jugak bagi la main 2 3 match sebelum tggalkan Emirates, kalau tak Oliver Kahn yang dah bersara mesti naik bulu tengok Lehman dapat layanan 1stclass dari Law.Fabianski, bekas keeper terbaik di liga Poland 2 tahun berturut2 turut ikut serta dalam kem sebagai backup kepada Boruc. Nasihatku, belajar tingi2, balik nanti boleh ganti almunia.haha. William Gallas menggalas cabaran di peringkat antarabangsa.Gallas sebelum ini menyatakan masih ade dendam dengan Italy yang akan dijumpa dalam group of death.Gallas juga bakal menackle RVP yang diletakkan dalam kumpulan same.kalau diorang berlaga pastu 22 injured?? lupekan2 aku bergurau..harap2 tidak. Last but not least, our best star yang diramalkan bakal jadi star of the tournament , Mr Cesc Fabregas! gandingan bersama penyerang Torress + Villa bakal menyaksikan Spain sebagai pasukan pilihan utama kejuaraan walaupun kurang berna

Bagaimana pulak dengan player yang kurang bernasib baik? Rosicky dihantui kecederaan, kapten Czech ni adalah star kat world cup 2 tahun lepas. Bacary Sagna dan Clichy, 2 fullback terbaik EPL terlepas aksi, Sagna kerana kecederaan , Clichy sebab si Evra tuh dipilih dulu. Domenench memang tak pandai menilai. Eduardo penjaring terbanyak Crotia adalah player yang betul2 tak sepatutnya duduk menonton dari kaca TV saja.Simpati betul dengan nasibnya tapi semangat die kuat! tengoklah betapa laju die cube untukproses recovery. Piala Dunia nanti mungkin pentas terbaik bagi Dudu. Tapi sebenarnya ada baiknya juga merka yang injured2 ni dan star2 yang tak terpilih nie berehat dari kejohanan besar dan mempersiap sediakan diri untuk musim hadapan. Ini mungkin bonus bagi Arsenal.Statistik dulu menunjukkan Arsenal punye musim selepas kejoahan besar agak terumbang ambing sebab player keletihan.Kali ini mungkin kite boleh melihat Arsenal yang fresh musim depan dengan Pre Season Emirates cup bertemu Juventus dan Real Madrid manakala Amsterdam Tournament kite akan bertemu Ajax dan Sevilla. Tak sabar nak tengok skuad musim depan.

P/S : Flamini bakal dihantar pulang kembali esok jika Viera disahkan fit untuk skuad France.huhuhuhuhuh....



4 ulasan:

rashiD berkata...

dos santos, da jual kan... tolak murah..

Gunners & Roses berkata...

mende jual... dah la murah..jual kat spurs plak tu
ape daaa..spurs dah la kelab perasan bagus.benci gile

rashiD berkata...

kamal, senderos bocor..
ko jual je doe..

Gunners & Roses berkata...

bocor laa.. memang badut budak tu