Selasa, 10 Jun 2008

Aaron Ramsey pilih jalan hidup yang tepat!

Arsenal disahkan menjadi destinasi permainan, maksud aku destinasi karier pilihan Aaron Ramsey,17 bintang muda Cardiff City dari Wales. Ramsey memilih untuk menyarung kit baru arsenal merah putih yang gempaq dan sempoi mengetepikan kebiruan everton dan kesetanan Man USA dengan perpindahan anggaran sebanyak 5M. Cardiff membuat pengunguman rasmi ptg tadi dengan menyatakan persetujuan transfer akan dirundingkan dengan lebih lanjut bersama Arsenal apabila Ramsey telah memilih untuk beraksi bersama Fabregas & co walaupun pada awalnya Cardiff pada mulanya hendak menjual kepada ManU dengan harapan Ramsey diberi satu season lagi loan di Cardiff, suatu yang tidak disediakan dalam offer Wenger.Nyata offer Wenger telah berjaya menarik minat jiwa2 muda berbakat besar kerana kemampuna Arsenal sebagai kelab yang hebat menggilap bakat player terbukti. Agak2nya apekah kate2 yang dikeluarkan dari mulut Wenger di Basle kepada Ramsey yang diterbangkan menemuinya.. mungkin ala2 Godfather, kalau anda bisa menonton filem hebat itu, inilah quote yang dipinjamkan kepada Wenger mungkin oleh Don Corleone "I'm Going to make an offer that you couldn't refuse..!"

Akhirnya, hati peminat2 arsenal yang resah bagai menanti bulan jatuh ke riba berjaya ditenangkan dengan berita ini. Tapi adakah bermakna deal dengan Nasri tidak jadi? Adakah Ramsey merupakan calon2 player yang ade dalam plan asal Wenger yang menyatakan die akan mengikat 2-3 player musim ini?Tunggu dan lihat sahaja ape reaksi Wenger kerana beliau belum memberi respons kepada berita baik ini. Arsene penuh dengan misteri.

Teropong euro08 Arsenalaysia menyaksikan player buruan, Nasri sempat bermain sekejap jek dalam 2nd half semalam ketika perlawanan hambar france menentang Romania.Satu keputusan yang agak mengecewakan bagi Gallas yang bermain 90 minit tanpa kelibat 2 bekas bintang lagenda Arsenal Viera dan TH14. Aku kunci jam kul 12 tapi tak bangun. Nasib baik, sebab aku sempat bangun menyaksikan game yang tak rugi ditotnton, Belanda melaukkan juara dunia Italy3-0. Van Persie melakukan cameo yang agak meyakinkan tetapilagi sekali , bekas jaguh Arsenal Giovanni van Bronckhorst mencuri tumpan sebagai man of the match.oh, lpe, kelmarin punye match aku terlupa nak update menyaksikan 2 penjaga gol bertemu.. hanya di terowong je la sebab lepas tu leman ke gol Jerman manakala Fabianski ke ench Poland.Lehman ang tersenyum riang di akhir perlawanan.Elelele..suke ko ek leman. Malam ini, Cesc fabregas akan starting di bench mungkin, arrogant sungguh aragones nie, player punye hebat macam tu pun taknak bg starting 11.Harap2 Wenger juga meneropong sesiapa dalam match tersebut..

Rumours? tiada lagi rumours2 terbaru cume kedengaran Philip Mexes pula dicalonkan kepada Arsenal.Huhu..tapi biasanya ape yang keluar kat media, itulahyang tak akan dapat.. harap2 bukan semua kes macam tu.Adios.. Ingat, kita bakal sign Aaron Ramsey bukan Adil Ramzi.



2 ulasan:

hidayahGUNNERS berkata...

mtk2 wenger pkir lg smule utk bli villa.. bgus btol mamat 2 main mase spain vs russia.. pmain ptama euro2008 yg hatrik..

Gunners & Roses berkata...

mm.. jad penyokong arsenal di waktu summer adalah sesuatu yang kadang kala menekan perasaan.hahah.. tertekan dengan 'tekateki' wenger