Sabtu, 14 Jun 2008

Aaron Ramsey completes move to Arsenal

Aaron Ramsey teleh menyelesaikan perpindahannya dari Cardiff City ke Arsenal dengan kontrak yang tak dihebahkan tetapi dipercayai long term kontrak dengan bayaran perpindahan sebanyak 5M. Ramsey permain dari Wales melahirkan rasa bangga dan gembiranya dapat menjadi sebahagian daripada projek Arsene Wenger dan tidak sabar2 bertemu rakan sepasukan Di Arsenal. Ramsey merupaakan seorang central midfielder tetapi lebih kerap digunakan di bahagian sayap dan bek kanan.Ini menunjukkan die seorang player yang versatile. Kemunculan aksi pada usia semuda 16 tahun menunjukkan kematangan. Ramsey juga mengatakan bahawa Arsene Wenger menjadi faktor terbesar mengapa die memilih Emirates sebagai destinasinya.

“I’m so happy to have signed for Arsenal. I am joining one of the biggest clubs in the world and can’t wait to meet my new team mates. I recently met with Arsène Wenger and he was a big factor in my decision to join Arsenal. He talked to me for a long time about the Club and the plans for the future, which really excites me. Arsenal is a Club which always gives young players an opportunity at the highest level of the game and I am going to work my hardest to be part of future successes here."

Diharap, Ramsey akan sukses dan mampu menyinar di Arsenal.Harap juga agar lebeh ramai player yang akan menyusul mengikut jejak langkah Aaron yang bijak membuat keputusan.

Teropong Euro Arsenalaysia menyaksikan pertembungan 2 gegasi eropah awal pagi tadi dengan France disayurkan pasukan Oren, Belanda dengan RVP menemui rentak jaringan.Gol2 Belanda yang begitu sempoi nyata menenggelamkan bintang2 France dan memalukan William Gallas sebagai pertahanan malam itu. TH14 berjaya mencuri tumpuan dengan menjaringkan gol, memberi suntikan semangat untuk membangkitkan France yang ketinggalan 2 gol.Namun segalanya dipadamkan dengan slumber oleh Belanda. Itulah padahnya kalau Domenech memilih player ikut sejarah silam, seuka hati , tak mengkaji, kalau Sagna Clichy ade, kompom tak kene belasah teruk. Saingan kumpulan C pasti menarik selepas Juara dunia Italy seri 1-1 dengan Romania.JIka Romania menang lawan Belanda kedua2 finalis akan mengucapkan bye2 pada kejohanan edisi ini.Malam ini Fabregas akan bertemu otai lamenye Ljungberg.


0 ulasan: