Sabtu, 19 Oktober 2013

Pre Norwich : Gandingan Ozil-Cazorla dinanti2kan


Setelah tempoh santai bagi penyokong , aksi Gunners kembali mewarnai hujung minggu. Tak ade yang lebih menarik dengan kita start match selaku league leader, kecederaan Ozil yang tak serius dan kembalinya Santi Cazorla!! 2 pemain yang dianugerahkan bakat teknikal dan skill ini seringkali menjadi buah mulut terutama para gooners tentang bakal kehebatan pairing ini sebaik sahaja Ozil menyertai Arsenal.Walaupun belum pernah beraksi bersama,atas kertas memang nampak satu ancaman terutama bagi pihak lawan,mungkin juga secara realitinya kita harap jangkaan itu tidak meleset walaupun salah seorang daripada magician ini perlu berkorban beraksi di wide dengan Ozil gua rasa sebagai pilihan untuk main central role belakang striker-posisi yang selalu diisi Cazorla dengan padu sekali! Kalau video di atas tu dikatakan magic, kita akan saksikan persembahan lebih magika dari 'Godzilla' gandingan tiga serangkai Giroud, Ozil serta Cazorla seperti yang pernah disuarakan rakan kita di ruangan sembang meriam.

Untuk menukar fokus dari mode internationaleleh kepada domestic memerlukan satu iltizam dan semangat yang tingi.Ingat balik penat lelah dan semangat melawan dari yang latest tertangguh di WBA dulu walaupun sekadar mendapat seri,result itu meletakkan kita keep on track. Arsenal perlu lebih konsisten dan untuk menjadi title contender seperti yang diwar2kan Wenger dalam AGM baru2 ini, mata2 di tempat sendiri adalah wajib dibolot.Lebih2 lagi dengan jadual yang padat, lepas ni pertengahan minggu Dortmund datang rumah, hujung minggu depan pergi melawat Istana Kristal. Rekod tanpa kalah 6 perlawanan perlu diteruskan.

'Hunt down the wolf' kata kapten Mael apabila bercerita tentang pemain yang dibawa masuk Chris Hughton,Ricky Van Wolfswinkel. Mael menengenali Wolfswinkel sewaktu berkelana di liga Belanda dulu dan padanya, Arsenal perlu memberi perhatian terhadap ancaman penyerang itu.Walaupun Mael belum pasti dapat main apabila gandingan Kos-Per beraksi baik dan sukar dipisahkan bak kata Wenger, tapi pemain generasi emas Belgium ini masih dalam radar dan di rated highly oleh Wenger kerana sikap professional dan semangatnya untuk membantu pasukan.Maka tak ada sebab utnutk Wenger menuka nahkoda pasukannya.Selain Cazorla , kehadiran semula bacary Sagna memberi moral boost.Manakala Theo semakin menghampiri jadual kepulangan.Gua masih belum pasti siapa yang bakal dicampuradukkan di bahagian tengah antara yang available seperti Arteta,Rambo,Jack,Ozil,Flamini,Rosicky,Cazorla,Gnabry maka siapa yang akan dibangkusimpanankan.Walaupun hype di awal2 tadi dengan tajuk posting kasi up kembalinya Cazorla namun maaf jangan kecewa,kasi cool down sket harapan.Memandangkan lama dah tak main, gua bayangkan Cazorla hanya akan buat cameo bila team memerlukan, gua pilih Rosicky atau Arteta untuk start.Arteta agak fresh dari sebarang international virus.

--------------Szczesny---------------
Sagna------Per-------Kos-----Gibbs
------------Flamini--Arteta-----------
Rambo-------Ozil------Wilshere/Ros----
---------------Giroud-----------------

Pasukan kenari duduk di tangga ketiga tercorot liga , gagal skor dalam 7 daripada last 11 away games. Tapi summer dulu beli bukan main, may be belum masa sebati.Harap tak juga sebati malam ni.Biarlah Arsenal memburu clean sheet ke4 dalam 14 game di Emirates

Astro 10PM. Arsenal 4 Norwich 0.

Agi idup agi mengGunners!!


0 ulasan: