Selasa, 24 Julai 2012

Pra Musim : Malaysia XI vs Arsenal

Terlebih dahulu salam Ramadhan buat semua Muslim. Minta maaf bagi pihak Arsenalaysia jika terdapat sebarang typo2 yang menyentuh naluri dan perasaan semua kerana ini hanyalah pendapat peribadi.Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun2 sebelum ini Insha Allah.

#MALvAFC

Dan lewat malam ini jam 9:45 pm bermulalah kick off Asia Tour Arsenal 2012 dengan Anak buah Wenger sekali lagi menguji ngauman anak buah Rajagopal.Walaupun rambut mereka sama tapi tak seruapa. Pilihan Malaysia di ambang turun naik, tak kurang jugak skuad Arsenal yang dibawa ke Kuala Lumpur kali ini. Tiada kelibat kapten RVP yang umum sudah sedia maklum kenapa, tiada jugak kelibat 2 signing terbaru dan jugak pemain2 seperti Rosicky, Wilshere, Sagna, Per,Arshavin dan Bendi yang belum cergas .Rambo, Park pulak p olimpik. sepenuhnya.

Vito Mannone
Ignasi Miquel
Chuks Aneke
Thomas Eisfeld
Marouane Chamakh
Ryo Miyaichi
Craig Eastmond
Nico Yennaris
Alex Oxlade-Chamberlain
Francis Coquelin
Kieran Gibbs
Alex Song
Lukasz Fabianski
Carl Jenkinson
Theo Walcott
Wojciech Szczesny
Johan Djourou
Benik Afobe
Thomas Vermaelen
Abou Diaby
Andre Santos
Gervinho
Mikel Arteta
Kyle Bartley

Dah 2 hari dah diorang ni lepak dekat ibu negara. Hari pertama sampai disambut denganpaluang kompang ke hotel, lepak2 renang santai. Hari kedua, meraikan peminat2 terpilih di fan party, sementara Afobe, Fabianski Manone sempat jalan2 batu caves.Theo, Oxlade, Santos dan rakan2 pi melawat sekolah SMK Seksyen 11  jumpa budak2 untuk mengembangkan Arsenalisme. Arteta ,Mael bukak klinik 1Arsenal-klinik bola sepak dan teka siapa lagi seorang 'doktor' yg mengajar? Ya si pesakit,Diaby. Malam pulak sesi latihan di Bukit Jalil.







Apa cerite kem Pasukan Negara yang kita cintai tanah tumpah darahku? Tahun lepas gua predict Malaysia menang 2 bijik tapi sekali kene tapaw 0-4 (Aaron Ramsey, Theo Walcott, Carlos Vela dan Tomas Rosicky.) Ini peluang bagi Malaysia persiapkan pasukan untuk Piala Suzuki kerana kita selaku juara bertahan mmg ramai yang dengki. Lepas ni 30 Julai kena melayan Manchester City pulak, ada orang buat lawak kurang cerdik time2 kita digalak menghalang nafsu amarah, kata RVP datang dengan yang 2nd trip punya.Kah kah kah..kelakar betul. Aku rasa kali ini kita ada chance nak melawan siket. Ingat senang2 team2 BPL ni boleh datang sesuka hati macam QPR menang 10 bijik 2 game. hahaha, siapa jua pemenangnya, gua nak match yang entertaining, Malaysiaboleh aka Tigersaremysoul kena bagi all out mankala Gunnersinmyheart tunjukkan kematangan dan aksi2 hebat.Bagi yang tak berkesempatan, dengarnya malam ini ada live di Astro 817 dan jugak kalau ada streaming, daftar kat Arsenal player juga ada live. Jumpa di Bukit Jalil!!

Agi idup agi mengGunners!!


0 ulasan: