Selasa, 10 April 2012

Harimau Malaya Ajak Repeat!!

Arsenal to visit Malaysia on summer tour

Kalau betul seperti apa yang dilaporkan, Buat kali kedua berturut2, Arsenal akan meneruskan siri jelajah Asia untuk pra musim sekali lagi di Kuala Lumpur Malaysia. Ini pastinya peluang untuk peminat2 tercinta menyaksikan kehadiran pemain2 bertaraf bintang serta melabur ke dalam kocek Arsenal bagi 'membantu' mereka membeli pemain2 lebih berkualiti.

After arriving in Kuala Lumpur, the first-team squad will take part in an open training session in the Bukit Jalil Stadium, Kuala Lumpur, on Monday, July 23, an event which was attended by over 30,000 people last year.

On Tuesday, July 24, Arsenal will play a match against a Malaysia XI, once again in the Bukit Jalil Stadium, Kuala Lumpur, kick off 9.45pm local time.

Cuma yang menjadi sedikit kemusykilan mengapa tidak diadakan lebih awal kerana umum sedia maklum, Malaysia sebagai sebuah negara mjoritinya Muslim sedang dalam mode beribadah menjelang bulan Ramadhan yang jika mengikut perkiraan 1 Ramadhan jatuh pada 20 July untuk tahun ini.  Mungkin pihak penganjur agak kurang peka dengan situasi ini ataupun sudah maklum maka sebab itulah perlawanan diganjakkan ke jam 945 berbanding kebiasaannya 845 PM. Apapun, terimakasih Arsenal kerana sudi menjenguk2 lagi fan-base di sini!


0 ulasan: