Sabtu, 27 Ogos 2011

Situasi sebenar tentang bidaan Gary Cahill

Arsene Wenger dalam pre match press conference nya memberi bayangan dia masih memerlukan 3 lagi signing muka baru sebelum trasfer windows ditutup. Kekurangan depth dalam skuad Arsenal telah disyaki Wenger terutama bila tiba Piala Afrika Januari nanti yang meyaksikan Arsenal mungkin terpaksa melepaskan Gervinho dan Chamakh, maka option dalam serangan menjadi buruan terbaru yang diakui setelah posisi pertahanan, dan tengah pernah diura2kan ditagih walaupun sampai ke hari ini terpaksa bersabar.

"We lose Gervinho and Chamakh together so, first of all, it is important to strengthen up front. It is important that we find one midfielder and one defender as well. So we are still short of three bodies."

Dan terbaru berkenaan pertahanan, kita nampaknya telah memulakan langkah. Setelah gagal dan fed up memancing Jagielka, kita beralih arah ke defend Bolton, Garry Cahill. Pemain England ni dah lama ada dalam radar dan rumors pun dah lama melekat tapi tak ada sebarang pergerakan concrete dipahamkan sebelum ini. Namun akhirnya, pihak Bolton telah bersuara memecahkan rahsia bahawa satu bidaan 6M telah dibuat terhadap Cahill, satu jumlah yang dikatakan agak 'menghina' Cahill dan Bolton sendiri pada pandangan pengerusi mereka, Phil Gartside. Arsene Wenger lantas menjawab apabila diajukan persoalan tersebut, dia tidak menafikan Arsenal membuat bidaan tapi tidak mengiyakan jumlah bidaan yang dikhabarkan seperti penerangannya dalam klip di bawah.



Pada aku jika benar 6M mungkin satu value yang agak rendah kalau dibandingkan dengan keadaan market sekarang. Seperti rumors, Bolton meletakkan 17M, itu memang tak masuk akal sebab kes overprice English player. Wenger menafikan serendah 6M, mungkin 7-10M. Itu pada aku dah cukup bagus dan berbaloi bagi pemain yang tinggal setahun lagi kontrak. Bolton pun tengah terdesak kewangan, hanya mampu pinjam sana sini, terbaru mereka mengesahkan signing secara pinjaman pertahanan manchester City Boyata. Tanda2 mereka bersedia melepaskan Cahill? Kalau Mael yang sebagus tu pun kita boleh dapatkan dengan 10M, takkan kita nak beli lebih2 sangat daripada harga itu. Standard laa bukak bid rendah2, ini memang modus operandi Arsenal fc.Aku percaya Arsenal akan datang ketuk pintu Bolton sekali lagi. Tidak terkejut jika kita tunggu last minit transfer day deadline, 8M + Bendi atau 12-13M mampu membuatkan Bolton terima.

Tapi Arsenal perlu pantas, Liverpool juga sedang dalam proses mencari CB, dan jugak kalau Mancini masih tak berpuas hati dengan corak pertahanannya, jika City sertai bidaan, kita semua tahu siapa yang mendahului dengan kemewahan dunia..

Agi idup agi mengGunenrs..


1 ulasan:

NoName berkata...

pada aku kan bro..bagi je 17m tu...budak muda chamberlain tu pun 15m..x kan ni pun leh??hehehe