Ahad, 24 April 2011

Pre match : Bolton vs Arsenal



Ketika ini Arsenal tidak lagi diberi harapan oleh para pundit dan media sekaligus mereka hanya melihat Chelsea tiba2 menjadi pesaing serius United. Tapi dengan kemenangan malam ini ,mata akan sama jumlah dengan mereka maka aku tak nampak mengapa kita tidak boleh dianggap pencabar , diketepikan begitu sahaja. Jika bukan kita para penyokong mempercayai pasukan ini, siapa lagi? Oleh itu mengulangi seruan rayuan Wenger, kita haruslah sama2 berdiri di belakang pasukan ini walau apa pun terjadi sehingga tamat wisel game terakhir musim ini.

Bertandang ke Reebok Stadium bukan sekacang air batu campur. Lebih2 lagi ketika anak buah Owen Coyle ini bagai beruang yang baru luka ditembak, kecewa di semi final FA Cup. Kekecewaan dibelasah Stoke di Wembley harap2 dapat memainkan sedikit kelebihan psikologi pada Arsenal yang juga tidak kurang tekanan mengalami masalah yang sama seri langkat memanjang.16 perlawanan tanpa kalah yang dibangga banggakan Wenger sebenarnya tidaklah begitu bermakna pada penyokong2 kecewa yang laparkan kejayaan.Sekadar satu statistik yang menutup keaiban lebih dasyat. Itulah sebabnya Wenger jugak mengakui dia sama tertekan sepertimana para penyokong yang mengambil berat tentang Arsenal, jangan pikir dia tak ambil kisah kalau tidak masakan kita boleh nampak wajah sugulnya terutama dalam beberapa match kebelakangan ini.Hanya satu kemenangan dalam 6 perlawanan liga, mana tak tertekan beb. Tapi dalam tekanan yang menggunung dia cuba menghayati segala kepahitan dengan positif. Itulah pentingnya ayat2 sedapkan hati seperti " rekod tanpa kalah" "yakin boleh menang 5 baki" " piala ada 2 bijik jek susah nak menang" " no 2 pun ok melihat pada saingan rival dan pundit yang tak memberi harapan pada permulaan musim". Maka itulah, kita layankan aja..

Arsenal bakal bertandang ke sana tanpa khidmat Diaby yang cedera ketika bertemu Spuds dan juga Rosicky yang demam. Kuat demam dia ni, masuk kali ini da berapa kali dia demam musim ni .Demam durian?Nama2 lain tiada perubahan dengan Jack dijangka kembali ke starting lineup menggantikan Diaby di WHL. Arsenal perlu berhati2 dengan spy Chelsea Daniel Sturridge yang bakal kembali. Dia telahpun meledakkan 6 bijik gol dalam 8 penampilan liga setelah dipinjamkan dari rival London Arsenal yang kini pastinya mengharapkan Arsenal tercicir mata bagi memudahkan laluan mereka menganggugugat United. Aku tak tahu berapa lama lagi Wenger akan mempertahankan dengan taktikal dan kesebelasan ini tapi mengenali, dia dijangka tak akan membuat banyak pun perubahan.

--------------Szczesny----------------
Sagna------Johan------Kos-------Clichy
--------------Song--------------------
------Fabregas------Wilshere----------
---Walcott----RVP------Nasri--------

Tapi mungkin Wenger akan menggunakan kelebihan fizikal Chamakh dan Bendi bagi melayan pasukan seperti Bolton.Cuma aku harap, tolonglah letakkan pemain pada posisi yang sepatutnya tiada lagi galah di penjuru padang.

“We are in a very interesting situation where we are fighting for the title and yet I am always sitting in a position where you force me to explain why we fail,”


Astro 817 11pm. Bolton 0 - Arsenal 2

Agi idup agi mengGunners!!


2 ulasan:

Filippo berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Filippo berkata...

Previu khas bolton arsenal <-- ada fakta menarik jgn lupe klik