Ahad, 6 Mac 2011

Untuk kali ke berapa daa....

Nicklas Bendtner


Satu lagi malam yang geram.Geram melihat kita seringkali membazirkan peluang.Tidak terkira untuk berapa kali musim ini, setiap kali kita mengharapkan dapat merapatkan jurang atau mengambil kesempatan, harapan tidak kesampaian.Timbul persoalan adakah mentaliti pemain yang menjadi masalah, adakah mereka tidak boleh diberi tekanan? Melalui game sebentar tadi, tiada character yang benar2 mampu mengangkat keseluruhan team, muncul. Betapa kita terlalu memikirkan kehilangan Fabregas , RVP dan ada sebahagian daripada mereka yang turun tadi sekadar menumpang di pinggiran.

Wenger menurunkan barisan yang dijangka. Tetapi setelah melihat corak Sunderland yang hanya menunggu masa untuk counter, kita dilihat kerugian dalam menigsi dua orang holding midfielder dalam Denilson dan Diaby. Keduanya2 bergilir2 watak tenggelam timbul.Itu jugak bikin geram. Akhirnya kedua2 mereka dikeluarkan.Bendi jugak tak terlepas daripada pengularan, AWOL sepanjang separuh masa kedua. Setelah dapat hat-trick aku mengharapkan lebih darinya sebagai tonggak harapan mengisi kekosongan RVP.Terlalu lama di wide, dia sudah lupa cara lead the line mungkin. Kehadiran Chamakh mengubah sedikit rentak tapi di mana hilang Bendi selepas itu yang patut bergandingan atau tidak pun, menjadi focus point attacking kita.

Pengadil dan linesman , apakah pakatan mereka sebenarnya.Sekurang2nya 3 keputusan sarkas langsung tidak membantu, tidak memihak kepada Arshavin. Lontaran Clichy yang entah mana foulnya, tolakan badut Titus James Palani Bramble terhadap Arshavin yang terang2 lagi bersuluh menganggu keseimbangan pemain yang mempunyai pusat graviti rendah jadi masakan Arshavin boleh tergolek begitu sahaja, itupun linesman tak boleh nampak?! Dan satu larian Arshavin yang tidak sepatutnya offside. Aku kecewa, jiwaku merintih2 sama seperti wenger memanggil penggunaan teknologi video dan replay!!

Setiap kali lawan hadir ke Emirates, penjga gawang mereka mesti masuk hantu.Kalau dapat save bertalu2 keyakinan diri makin bertambah. Chamakh kurang bernasib baik tandukannya menggegar palang.Tapi Szczesny jugak menyelamatkan Arsenal dari pulang dengan tangan kosong cuma komunikasi antara dia dan Koscielny masih lagi dirgaui kadang2.

Sangat kecewa. Minta maaf atas segala luahan dan rintihan negatif ini. Hari yang penat. Berkejaran ingin melihat Arsenal beraksi tapi lack of urgency ternyata memakan diri. Wilshere sekali lagi tampak konsisten, aku suka jiwa dan semangatnya.Kita perlu lebih ramai pemain berjiwa sepertinya dan ada otak seperti Fabregas.Sayang, keadaan tidak mengizinkan Rambo dapat melakukan cameo. Nampak jugak kekecewaan di muka2 pemain setiap kali gerakan hinggalah ke wisel penamat serba tidak menjadi.Tak ada masa nak merungut,menyesal.Tiada guna. Nou Camp memanggil2.Sila jawab panggilan tersebut dengan nada yang lebih keras dan bersemangat!!Buat penyokong, kita berkemungkinan menghadapi worst case scenario dalam tempoh seminggu ini yang tak perlu aku sebutkan, tapi apa pun terjadi, pantang undur diri...


1 ulasan:

mr. salleh nasri berkata...

Dah agak dah semalam tak dapat 3 mata penuh. Geram tengok diaby tergedek-gedek uli bola padahal die dah bleh shoot.. segan nak shoot rasenye. Bendi maybe janggal duk tmpt forward, kan die banyak main wing.. tapi mmg refree ngn linesman yang bawak sial, rasenye geng2 MU dh ugut diorng ni..