Isnin, 14 Mac 2011

Semangat Perjuangan Harmoni

Salam setia,Salam dewata...
Izin kesuma mengatur kata..

Gundah menimpa badai melanda..
Hancur hati kacukan derita..
Namun semangat x mudah tua..
Ayuh kita menyambar piala...

Salam semua..lama sudah aku x berbicara.hampir beberapa purnama lamanya..Sebelum itu izinkan aku memohon maaf di atas segala ketelanjuran kata HaDee yg namaku sebenar tp diwakilkan oleh seorang sahabat..Beliau seorang yg antagonis namun jikA dibelah tangannya, warna merah beserta DNA gunners jua yang mengalir.

Apa2pun, ramai di antara kita yg berbeza pendapat, bertongkatkan nasihat, berbumbungkan muslihat, dan berkocakan heart..tapi, jgn mudah putus semangat..Sentiasalah beringat..Kalah kita bukan dibuat..Menang kita hasil keringat..Seri kita apa nak buat..lumrah alam xleh disekat..

Ya, kita mungkin tempang di sana sini..bocor itu dan ini..tapi kita tetap gah berani..kalah kita dgn asakan..cuma lawan duit berkoyan..mutu permainan dijadikan jualan..tabur uwang tanpa persoalan..untuk hasil sekecil kuman..

Jika dilihat dari sudut positive, kita jauh lebih matang dari segi keharmonian team yg sentiasa memberikan yg terbaik untuk peminat.Ya kita kalah..Ya kita DIkata lemah..Tapi,selagi loceng belum berbunyi..Larian kita maseh bermakna..Dengan baki perlawanan yg ada dan kelibat beberapa pemain seperti verminator & RaMScha yg kembali membuat comeback...Nescaya kayuhan kita nanti semakin rancak menuju puncak..

Ya,aku sedikit agree dgn sesetengah pendapat yg mengatakan kita kurang pemain impak maksima tapi mari kita selidik apakah yg telah Wenger lakukan. beliau sebenarnya telah membentuk tembikar mengikut corak kehendaknya dan hasil tgnnya sendiri agar hiasan tembikar itu kelak lebih bermakna bila dipamerkan dikalayak ramai daripada tembikar yg dibeli dari luar yg sedia keras yg sukar dilentur.

Apa yg harus dipersoalkan sekarang ialah apakah tembikar2 itu sudah menjadi sekeras mungkin untuk membalas jasa penciptanya? 3 tahun lepas siapa SONG? siapa DIABy? siapa DENILSON? siapa BENDTNER? siapa WILSHERE? siapa DjOROU? Nah sekarang mereka bukan lagi the young Gun..mereka skarang sudah matured dan setanding dgn pemain-pemain world class yg lain. Kita tidak boleh menafikan masalah kecederaan dan pendedahan yg kurang di kalangan player2 ini sedikit sebanyak merencatkan usaha kita bergelar juara.

Namun, percayalah..sedikit masa lagi kita bisa mengkocak dunia..bila ramuan yg diperap ini sebati dgn daging, nescaya isinya sedap bila dibakar..macam ayam nandosh yg dicicah dgn sos hot peri-peri..rasanya enak hinnga mengjilat jari kaki..

Keep the faith..



Gun Down The Critics, Build Up the Spirit..


3 ulasan:

Labrat berkata...

cantek la... tapi apsal nak makan ayam pakai kaki plak?? hahahha

Gunners & Roses berkata...

Standing ovation untuk Kesuma..Welcome home...

zizie berkata...

Karoke!