Ahad, 7 November 2010

Pre Match : Tewaskan Newcastle, Rapatkan jurang.

“We were too sure that we would win the West Brom game,We will not repeat that against Newcastle. We know they are a good side and, on that front, the fact that they have beaten Sunderland 5-1 is a good warning for us."
 Harap2 macam tulah.Jangan overkonfiden. Walaupun kita membelasah mereka ketika Carling Cup di St James Park tapi itu adalah pasukan simpanan mereka yang mereka sanggup korbankan demi derby yang lebih penting. Sekurang2nya  pengorbanan mereka berbaloi, 5-1 dibelasahnya rival mereka Sunderland.Kevin Nolan cukup menginspirasikan malam itu begitu juga pemain muda mereka yang berbakat dan ada ciri2 striker old skool England, Roy Caroll.

Tewas kepada pasukan lebih baik pada malam itu , Shaktar Donestk Rabu lepas, diharap tidak akan mencampur adukkan fokus pada perjalanan BPL kita yang tengah dalam momentum menuju puncak. Season kia bagai hidup semula selepas mengalahkan Mancis di tempat mereka dan terus memberi tekanan kepada pendahulu.United menang semalam, sama seperti kita dan Chelsea minggu lepas mendapat hasil minit2 terakhir. Chelsea perlu bertandang di Anfield malam ini walaupun tak banyak yang boleh diharapkan oleh anak buah Pak Cik Roy, tapi Arsenal perlu menjalankan tugas sendiri sebelum mengharapkan ihsan pasukan lain. Sekurang2nya kemenganan akan mendekatkan jurang kepada 2 mata malam ini.

Fabregas Song dan Arshavin yang terlepas flight ke Ukraine dijangka available pada malam ini tapi sebelum itu El-Capitano terpaksa menjalani ujian akhir sebelum disahkan boleh beraksi.Jack Wilshere kembali memeriahkan saingan liga dan kita memerlukan Jack Wilshere beraksi seperti mana Jack Wilshere yang beraksi sebelum dia digantung.Berita harapan baik adalah RVP kembali ke full training Jumaat lepas tapi masih memerlukan masa. Gibbs Mael dan Diaby masih perlu berehat.

Kata2 samseng Barton yang memanaskan pre match seperti Carrol dan Ameobi mempunyai kemampuan untuk memecahbelahkan Johan , Koscielny, dan Squaillaci hanyalah cakap2 kosong. Barton hanya pandai bercakap tapi aku masih puas dan tergelak besar setiap kali teringat dia 'terkena' dengan Nasri. Malam nanti kita lihat cry Baby Barton .

-----------------Fabianski-------------------
Sagna--------Laci------Kos--------Clichy
----------------Song----------------------
---------Fabregas----Wislhere------------
-----Nasri-----Chamakh------Arshavin/  --------Walcott----Chamakh-----Nasri

Astro 812. Kejap, aku keliru, match Arsenal.com dan Live Score start pukul 8.30. Di Astro jam 10pm. Ada siapa2 boleh tolong sahkan? Apa2 pun Arsenal 2 Newcastle 0.

COYG!


0 ulasan: