Isnin, 25 Oktober 2010

Post Match : Impak Optima


Inilah hasil bila selalu mengOptimakan kelebihan Perlawanan menarik yang Padat dengan aksi, gol dan terjah menerjah.Kata2 rumus bolasepak '1st goal memberi advantage', Fabianski menafikan peluang mereka untuk mendapat advantage itu di minit pertama lagi. 10 men memberi advantage, Boyata dibuang padang berpunca dari hantaran through pass cantik dari Fabregas.Sekali lagi Chamakh wei Chamakh, memenangi foul untuk kita.Itulah pentng larian2 dan effort macam tu. Ketika itu aku takut ia akan menjadi perlawanan seperti menentang Liverpool, di mana mereka lebihkan disiplin dan tak bagi ruang , bagi Arsenal frust dan counter melalui kelajuan Tevez dan Silva. Tapi Arsenal mampu menggunakan kelebihan yang ada terima kasih kepada on form Nasri yang sekali lagi memperagakan corak satu dua yang menarik dengan Arshavin.Arshavin biarpun nampak unfit tapi masih mampu membuat cute assist dan juga menampakkan daya usaha untuk track back. Gol kedua pun hasil dari hantaran lob yang dimulakan oleh Arshavin yang aku ingat dia nak shoot. Itulah serba sedikit sumbangan Arshavin sebelum digantikan oleh Thomas Rosicky yang kemudian mengambil alih arm band sesudah Fab pula direhatkan.


Lepas Nasri score, baru lah mental block dapat dipecahkan. Player nampak relax dan game semakin open dengan Mancis terpaksa mengejar, time tu lah Arsenal datang nak menghukum. Tapi lepas Hart save penalti Faregas, perasaan risau kembali menyelubungi, adakah ini sama seperti nasib Rosicky di Sunderland. Ref boleh tahan 'pemurah' dengan Arsenal sampai 4 orang dapat yellow card tak sampai 2ndh half.Pada masa tu, aku bajet Arsenal akan dapat seorang.kena kad merah.Seperti biasa, usual suspect adalah Song dan Denilon. Alih2 Song pulak yang score.Dengan macho pulak tu. Denilson dengan passing rationya jugak cukup berdisiplin membantu tugas2 Song.Ini membuatkan Fabregas tak perlu lah berlari ke dalam sangat untuk cover defend dan tinggal 10 pemain City membantu meringankan siket beban yang dipikul fabregas. Dah kena 2 bijik baru aku lega tapi Tragedi Wigan tahun lepas masih segar dalam ingatan.



Bila Mancini masukkan 2 askar panjangnya aku takut mereka cuba mencari foul ke atas pemain2 target yang dah kena kad kuning.  Gandingan Jozan dan Laci jugak agak membimbangkan kerana Jozan dilihat tidak dapat cope dengan kelajuan Tevez dan Richard beberapa kali terperangkap. Nasib baik Goalkeeper Fabianski beraksi super-B tadi.sekurang2nya 3 save penting dilakukan olehnya. Paling menjadi turning point, tepat membaca Silva punya try masa minit 1st.Lepas itu pun sekali lagi dia mengecewakan rembatan Silva. Macam ni lah yang kita mahukan, keeper yang boleh menang point untuk pasukan. Cuma harap dapat konsisten lagi, clean sheet ,tahniah diucapkan.
 
Wenger menunggu lewat untuk memasukkan pemain2 gantian mungkin kerana tidak mahu menganggu tempo dan momentum ketika itu. Bendi dan Walcott dapat merasa peluang bermain dan Bendi menyempurnakan satu2 peluangnya, hasil dari kelincahan Nasri di atas garisan padang. 3-0 game over bagi Mancis, pueh hati den.




Dapat 3 mata penting. Fabregas mahu tukar fokus ke Carling Cup.Begitu jugak Wenger yang harap kemenangan ini dapat naikkan momentum sedia ada.Wenger menjanjikan barisan yang kuat unutk Carling Cup Rabu ini menentang Newcastle. Dengan tamatnya Badi 2 musim di Eastlands ni membuktikan duit bukan segalanya. Agi idup agi mengGunners!!

Lawak terkejut Fabregas


3 ulasan:

missnadira berkata...

Ohsem post mr GNR.always!
*thumbsup*

unicorn85 berkata...

fabiaski masih nampak gugp lagi. paling cuak bila sepakan sudut. asyik nak kuar je. kalau dapat takpa. jangn tak dapat mmng salah ko la.

Gunners & Roses berkata...

Tq Missnadira, rajin2 la menggunners kat sini. Itulah encik unicorn85, sifat kegelabahan tu mungkin sukar nak dilupuskan 100%, tapi kalau dia boleh terus konsisten macam ni faultless , mungkin boleh tambah konfiden dia dan yang paling penting menangi balik hati rakyat marhaen yang makin terluka. Mereka penjaga gol ni ada bebrapa peluang lagi sebelum tiba bulan Januari.