Rabu, 11 Ogos 2010

Internationaleleh di celah beberapa hari saja lagi

Internationaleleh yang tidak perlu di pertengahan minggu. Selain 3 org pemain France yang digantung, RVP juga termasuk dalam senarai yang terselamat. Harapnya agar tidak ada apa2 berlaku kepada mereka sekembalinya pulang terutama buat Nasri yang mempunyai pra musim yang memberangsangkan. Fabregas yang tak dicop fit oleh WEnger alih2 boleh terbang pula bersama rakan2 'Barcelona'nya bertemu Carlos Vela. Jack Wilshere, Gibbs, Walcott akan membawa cabaran 'wajah baru' England  hanya sekadar nama padahal muka2 lama masih ada siap dah tau awal2 bajet kena boo.Tengah2 member2 lain duk sibuk2 main international, seorang mamat ni masih di dalam dilema memilih negara yang ingin diwakilinya. Wenger suruh Koscielny ikut rasa hati, kononnya instinct dan semagat patriotik akan tersemai dalam jiwa secara sendiri la tapi alih2 nasihat Wenger tu berbunyi2 diselitkan sokongan supaya memilih France.

Itu pasal persahabatan antarabangsa, lagi 3 hari BPL mau start tapi bohonglah kalau Wenger cakap skuad ini dah lengkap, kita semua pun dah sedia maklum skuad ini masih perlukan penambahan, Wenger sendiri mengakui tapi bila dan siapa itu masih menjadi tanda tanya. Emir Spahic kapten Bosnia dikaitkan, baru ini tidak tersenarai dalam perlawanan pertama Montpellier, Sagna jugak memuji2 pemain itu di Arsenal.Com sebelum artikel itu ditarik balik. Ermmm ada suatu yang agak ber'ikan' di situ..Per Mertesacker keluar dari gua dan mengatakan akan kekal di Bremen meletakkan noktah atas segala gosip2 sebelum ini. Penjaga gol,?Fabianski / Almunia akan menjadi pilihan di Anfield. Dan jika kita menang dengan clean sheet, Wenger akan memuji2 siapa pun yang menjaga gawang dan tidak lagi berhasrat mencari nombor 1 yang baru. Bagi penyokong yang tidak berpuas hati dengan posisi ini termasuk aku, ini situasi yang pastinya meletakkan kita tersepit.Tidak sesekali mengharapkan Arsenal kalah, tapi dalam masa yang sama kecewa jika penjaga gol yang kita tahu tidak konsisten akan merosakkan perancangan masa depan yang sedang elok dibina. Jadi, kemenangan dengan match yang berpesta jaringan seperti friendly tempoh hari-score banyak, bolos pun banyak mungkin boleh membuka mata Wenger dengan lebih luas..argh.. aku tak inginkan pembolosan, siapa2 saja la yang jaga pintu gol Arsenal, tolonglah buat yang terbaik..gua pasrah...

Dengarnya 5 orang pemain telah diserapkan dalam skuad utama. Tapi sejauh mana role mereka untuk musim ini itu tidak pasti. JET, Frimpong, Eastmond, Nordveit, Lansbury masing2 akan mendapat nombor baru semunggu dua ni. Tapi mungkin gosip ini tersebar berdasarkan penyertaan mereka dalam gambar pasukan. Ok selamat berpuasa!


0 ulasan: