Isnin, 22 Mac 2010

Abang Tony bagi tonik

"I don't think Arsene's players realise what an unbelievable chance they have of winning the title.They should have been dead and buried a long time ago but Chelsea and United have let them back into it several times and now we are the business end of the season they can win it."- Mr Arsenal, Tony Adams.

Berdasarkan keputusan2 minggu ini, ade sedikit perubahan dengan positif kepada Arsenal apabila Blackburn berjaya mencurik mata.Mengharapkan Mascherano, sama seperti mengharapkan pagar bangau makan padi jadi tiada perbezaan gap antara kita dan United.Chelsea bakal menghabiskan 1 game dalam tangan bertemu pasukan yang seakan2 sudah relegate, Pompey. Dan selepas itu, ketiga2 pasukan perlu bermati-matian dalam 7 perlawanan terakhir.Lupakan sebentar 6 jahanam yang lain, tumpukan pada yang satu dahulu, Birmingham City. Bak kata Fabregas , juara mestilah fokus dan menang game by game. Aku peracaya keseluruhan pemain2 Arsenal akan menaip SMS ON Wilshere dan hantarkan kepada captain Jack agar melakukan sesuatu di Stadium Reebok hujungg minggu ini.

Arsene Wenger berkata sehingga hari ini masih ada lagi suara ragu2 yang tidak mempercayai Arsenal mampu sampai ke tahap macam ni setelah disembelih para pundit , media dan fan sendiri(heheh) .Baginya, Hanya Arsenal sahaja yang percaya Arsenal mampu melakukannya.Tapi kini dia memang ada point untuk dibuktikan.Ketinggalan 11 mata selepas dihukum Drogba di Emirates, riak wajah Wenger selepas match itu  tampak tenang dan penuh yakin mengeluarkan kenyataan pasukan2 pencabar lain akan tercicir mata.Ketika itu dia dianggap umpama Yus Raja Lawak, juara yang tak berapa nak lawak tapi kini dia dah boleh tersengeh sedikit malah mungkin boleh gelak besar jika trofi BPL singgah di kabinet Emirates May nanti.

Atas sekali adalah petikan kata dari Tony Adams lagenda Arsenal.Suatu  ketika dulu dia jugak salah saeorang yang tersilap dalam membuat andaian, masih ingat lagi bagaimana dia memberitahu Arsenal tak mungkin sign si Mael,tambahnya lagi dia belum bersedia untuk physical battle BPL.Kini, Tony Adams sendiri dengan rendah diri mengakui Verminator adalah player of the season buat Arsenal.

"Sol is what you would call a 'big unit' and I think he needs to play games to maintain his match fitness because you kind of think that if he stops he will struggle. He is playing alongside Vermaelen -- who for me is the Arsenal player of the season -- and the balance is right, and better than with Mikael Silvestre in that position."
 Dan seperti katanya lagi, pasukan Arsenal kini rata2 muda tapi tidak kurang pengalaman.Hanya Clichy dan Campbell sahaja yang pernah merasai berada dalam pasukan yang muncul juara.Tapi aku ingin menambah sedikit  Abang Tony, jangan lupa Silvestre jugak ada 4 pingat kejuaraan yang diperoleh bersama United. Jadi pengalaman2 macam inilah yang perlu dikongsi bersama dan penting dalam dressing room, sama penting seperti watak Eboue sabagai penceria pasukan. Baki perlawanan Arsenal bakal ditambah tonik dengan kepulangan RVP yang mungkin boleh beraksi yang jelas tak sabar untuk membantu menguatkan jentera serangan.Jika segalanya berjalan lancar, Manchester City mungkin sempat merasai impak awal kepulangan RVP dan Adebayor pasti bakal menyesal memijaknya dulu.


"I am medically fit, but physically I have to gain,Only then can I train with the full group.I'm not there yet but I've left a difficult period behind. For a few weeks I've been training with the ball and it looks good.I still hope I can take part in the final phase of the league and hopefully the Champions League. This has been my goal from the beginning.My first goal is to play for Arsenal. When I said that a few months ago, I looked crazy.But as it stands now, that will happen. Only then can I think about the World Cup."
 Masih hangat lagi tentang build up pertemuan dengan Barcelona yang Cesc sendiri walaupun exicted tapi lebih rela mengurangkan tekanan.Fabregas enggan terbawak2 dengan mengatakan dia dan rakan2 akan layan Barca sama seperti pasukan lain. Bagus jugak tu kerana jika terlalu hormat atau gementar, lain pulak jadinya.Mana taknya, aku hampir terlupa, Hleb sendiri adalah pemain yang masih sah milik Barca hanya dipinjamkan pada Stuggart tapi bergelut menentang pasukan majikannya 2nd round itu hari.Dengan slumber Hleb umpama jiwa yang kecewa menjangkakan Arsenal boleh membuat kejutan kerana pace dan style yang lebih laju dari pasukannya sendiri.Henry pulak yang bersunggguh2 mahu mengelak bertemu Arsenal nampaknya terpaksa menerima kenyataan drama dalam bola sepak sering berlaku.Dengarnya dia akan mengakhiri kerjaya di Nou Camp akhir musim ini sebelum mengikut jejak bintang2 otai makan angin cari rezeki di MLS.Digosipkan dengan New York Red Bulls, ini mungkin peluang untuk dia mengintai2 come back di Arsenal seperti yang pernah di lakukan Beckham dan Donovan di January.Ini hanya spekulasi dan sembang kopi janda.


0 ulasan: