Jumaat, 22 Januari 2010

Serigala buru Sanderos, Arsenal buru siapa lagi?



Serigala Wolfsburg, juara Jerman musim lepas nampaknya mendahului pembida2 lain sperti Celtic dan Everton dalam mengejar tandatangan Sanderos.Tapi jangan pulak ada yang memberi idea 'apa kata tukar Sanderos dengan Dzeko', kerana perkara itu sama sekali takkan berlaku.Bukan di alam realiti ini. Huntelaar jugak dilaporkan dalam pemerhatian kelab2 BPL dan seperti biasa, Arsenal yang dikatakan tengah mencari seorang striker Januari ni telah dikaitkan bersama.Juga, jangan berharap sangat kerana spekulasi mengatakan Liverpool menjadi destinasi pemain yang gagal menemui sentuhan emasnya di kelab2 besar, setelah musim cemerlangnya bersama Ajax. Tapi Hamburg mungkin menjadi pilihan pemain Oren ini apabila dipikirkan prospek untuk beraksi di Piala Dunia.

Ada lagi 9 atau 10 hari lagi sebelum transfer windows menutup tirai.Aku tak nampak Le Prof akan sign siapa2 kerana baginya Bendi dan Walcott adalah signing baru.Tambah Wenger lagi, di sebalik krisis striker kita tapi bila lihat di table, kita adalah pasukan yang paling banyak menjaringkan gol terima kasih kepada kreativiti barisan midfield kita terutama general Fabregas. Bak kata Wenger tugas striker, bukan sahaja menjaringkan gol tapi jugak striker yang bijak akan membuat larian membuka ruang kepada midfield dan mencipta peluang untuk rakan2 lain dan di Arsenal, begitulah sistem ini beroperasi dan Eduardo serta Arshavin(pada posisi itu) melakukan tugas yang boleh dibanggakan.Jadi aku rasa terpulang pada Wenger untuk gamble dengan skuad yang sedia ada tapi bila2 masa boleh injured atau pun membuat satu lagi best buy kerana dalam masa dua tahun inilah peluang yang sangat2 rapat untuk kita muncul juara  semula.Wenger bukanlah bodoh untuk melepaskan ia berlalu begitu saja.


Walaupun kita masih merupakan penjaring terbanyak tapi kita punya defends  boleh tahan jugak bolosnya.Walaupun partnership CB kita dah semakin serasi dengan Gallas dan Verminator namun krisis2 seperti set-pieces masih lagi menghantui.Aku tidak mahu memanjangkan argument aku tentang Almunia kerana nak tak nak kita terpaksa terima dia di pintu gol sehingga habis musim ini.Cuma masalah kecederaan LB dan RB jgak tidak membantu.Setelah Clihcy pulih, kini kita kembali dengan satu lagi masalah, Sagna pulak injured.Bilalah mereka berempat boleh main straight game week in week out tanpa gangguan.Barulah seimbang dan stabil.



Satu lagi yang dirisaukan adalah memang kita struggle sepemergian Song.Song adalah monster dan bulldozer kita. Ketiadaan pelapis untuk perisai kebal kita memaksa Wenger meletakkan Fabregas kadang2 terpaksa bermain ke bawah sedikit bergandingan sama ada dengan Diaby mahupun Denilson.. Eastmon menampakkan sedikit tanda2 yang dia mampu memikul cabaran jika diberi masa lebih.Aku harap perlawanan bertemu Stoke ini peluang diberikan seperti pemain2 lain dalam reserve yang boleh menembusi 1st team., Jay Emmanuel Thomas(JET). Ramai lagi pemain2 muda yang sangat berbakat di Arsenal dan jika Wenger dah mulakantkan projek polisinya itu, dia perlu habiskan dengan nokhtah yang tinggi.

Lihat Wira Raksasa ini menghasilkan hatrick bertemu West Ham Reserve ketika penampilan Campbell menjadi perhatian malam itu..Dalam masa yang akan datang JET bakal menjadi enjin bahagian tengah bagi Arsenal.

Enjin JET!!! - Harap2 Arsenal tak kehilangannya.


0 ulasan: