Ahad, 17 Januari 2010

Pre Match : Tonton Bolton Epsisod 1

Usain Bolton. Terkenal sebagai boogey team bagi Arsenal terutama zaman Big Sam dulu.Boleh jadi lagi? Tak mustahil, Owen Coyle, manager baru, pernah curik satu mata bersama Burnley baru2 ini, dan jugak menewaskan kita dalam Carling cup tahun lepas.Dan biasanya manager baru ni lain macam sikit ong dia. Tapi kalau bercerita tentang sejarah di reebok stadium ni, aku tak dapat lupakan musim 07/08 , Arsenal ketinggalan 0-2 degan 10 orang sebelum bangkit dengan William Gallas, RVP dan gol minit2 terakhir Fabregas ataupun own goal.Memang magic malam tu.Dan mungkin magic miracle seperti itulah yang dipinta Arshavin oleh rakan2nya.Ada banyak persepsi yang dikeluarkan selepas kenyataan Arshavin.Ada yang mengolahnya dalam bentuk negatif dan jugak ada yang ambil positif. Tapi pokok utama yang hendak dikenkan oleh Arshavin adlah mengenai masalah kecederaan di Arsenal yang tak pernah reda.Bukanlah dia nak men-downkan rakan2 sepertimana yang dilaporkan beberapa akhbar tabloid.

Masalah kecederaan memang tak boleh dielakkan tapi pemain2 yang diberi tanggungjawab menggalas cabaran mengisi kekosongan perlulah alert dan sharp.Sol Campbell sharp, itulah kata2 Wenger sebab itu dia membeli kembali pemain itu buat kali ke dua.Nak tengok sharp ke tak sharp mungkin bukan malam ni, kerana Campbell adalah back up kepada Gallas dan Mael, sehinggalah salah seorang dari mereka jugak injured(mintak jauh) barulah khidmat Sol akan diguna pakai.FA Cup bertemu Stoke nanti boleh menjadi venue pertama.

Denilson yang jatuh bagai ditembak sniper jugak masih di bilik sakit.Turut diketepikan Aaron Ramsey masalah otot.Sanderos masalah otak..nahhh..gurau jek. Berita paling best untuk pertemuan ini ialah kembalinya talisman Cesc Fabregas.dan juga bek kiri Clichy yang disahkan Wenger akan mengikuti rombongan cik kiah ke Reebok Stadium, minima dia duduk di bangku simpanan kata Wenger.Maksima dia overlapping solo sebelum crossinngnya menemui jaring gol.-bukan side netting.

Yang memeningkan adalah siapa yang nak menngisi jawatan kosng DM.DenilSong takde. Jadi pilihan yang ada adalah antara Nasri Fabregas dan Diaby.Diaby lebih offensive dan kurang disiplin untuk menggalas cabaran ini kerana DM perlukan positioning yang mantap duduk di depan back 4, membaca gerakan lawan dan mematikannya dan jugak sebagai link antara defend dan midfield.Fabregas, kita tahu dia mampu dengan semakin lama dia bermain semakin mendapat abiliti satu persatu, macam main game jugak la.Tapi Fabregas seperti Diaby sangat penting dalam attacking kita, penjaring terbanyak Arsenal ketika ini dan bila ketiadaanny Arsenal nampak struggle dan mati akal.Nasri, pernah dieksperimentasikan tapi body strength yang kurang menjadikannya agak terbatas, tapi gaya lagak samseng budak nakal jalanan Marseillenya boleh tahan jugak.Wenger mungkin memilih Diaby.

-------------Almunia--------------
Sagna------Gallas--Mael----Traore
--------------Diaby--------------
--------Fabregas---Nasri---------
--ROsicky-----Eduardo----Arshavin

Bolton antara penghuni carta 3 tercorot.Jadi jangan anggap mudah lagi2 kita akan bertemu back to back dengan mereka.Rabu nanti mereka disambut di Emirates dengan harapan ketika itu mereka ingin membalas dendam akibat tewas malam ini. 3 point sangat penting bagi kedua2 pasukan, takde dah team2 yang main sambil lewa sekarang ni kerana survival dalam BPL sangat memerlukan usaha keras yang konsisten.

Astro ESPN 812 11.55.Bolton 1 Arsenal 2.


0 ulasan: