Ahad, 24 Januari 2010

Masih Ada cahaya dalam kekalahan.



Aku rase dah takde pilihan dah.Ok laa tu nice try dari Wenger, at least kita nampak masa 1-1 Wenger dengan yakin dah masuk 3 sub untuk gung ho dengan Arshavin muka overkonfiden boleh gelak2 main pakai topi lagi. Ini pengajaran sebenarnya.Banyak perkara yang Wenger dapat dari match ni .Back 5 yang cukup tak stabil.2 'pengalaman' kuda tua diapit 2 ayam mentah , memang tunggu masa digulai la jawabnya.Tapi Campbell untuk separuh masa tunjuk dia masih ada saki baki sebelum kepala lamanya menjadi, takde match fitness. Tak boleh nak salahkan sesiapa, Wenger dah bagi pemain2 ni peluang, tapi mereka tak ambil dengan sebetulnya.Cuma janganlah yang dikejar tak dapat. yang dikendong berciciran, yang tercicir dipijak2...

Selepas ini aku harap player2 seperti Walcott, Bendi , Vela, Traore, Fabianski Almunia step up dan buktikan mereka masih diperlukan di Arsenal.

Kalau Wenger letak full strength pun , adakah kita sanggup memperjudikan nasib Gallas Mael dan Clichy untuk game2 mendatang.Itulah yang cuba Wenger fikirkan, inilah masalahnya, dia terlalu konfiden dengan backup tapi konfidennya tak berbalas.Tinggal 2 piala dan 2 piala ni memang kejuaraan utama.Baki seminggu transfer windows ni  bakal menunjukkan ambition Wenger.

27/1 Aston Villa
30/1 Man U
07/2 Chelsea
10/2 Liverpool

Berpijak di alam realiti, Maksimum mata adalah 12 tapi minimum bagi aku 8. Aku rasa dengan 8 mata waktu period macam gitu memadai.Dan percayalah Arsenal ada peluang cerah untuk membuktikan sesuatu.Harap2 dengan kepulangan Song dan Eboue serta budak2 dari bilik sakit dan kemudian Arsenal menutup wad sakit, maka tuah akan bersama Arsenal bulan May nanti.

Agi idup agi mengguners!!

P/S : Tapi satu bende yang menjengkelkan aku dari match malam tadi selain result ialah bak kata Kesuma Dewa, tuala Delap yang dilap2 tu memang haramjadah.. Lepas ni datang Britannia untuk league match harap FA boleh suruh sorang2 player stoke berkemban pakai tuala.


0 ulasan: