Isnin, 18 Januari 2010

Barisan tengah berganti2.



Episod pertama berakhir dengan seperti yang dijangka, kemenangan buat Arsenal tapi agak cuak apabila kita hanya mendahului sebijik gol.Dengan Traore yang bagai tak sedar2 dari mimpi ngeri bila masa saja mampu collapse, Wenger tak tunggu lama memasukkan Clichy sebagai mentor bagi menenangkan budak yang tak tahan dek tekanan itu.Eastmond nampak lebih yakin dari dia.Tapi seperti Wenger cakap,sekelumit aksi menarik, Eastmond ni perlu banyak belajar lagi kerana 2nd half nampak letih dan banyak buang bola.Clichy jugak perlukan banyak game lagi untuk kembali ke form yang ditinggalkan.Menariknya game kali ini menyaksikan 2 Spaniard protege dan mentor masing2 menjaringkan gol.Lihat betapa pentingnya Fabregas kepada Arsenal.Eduardo jugak pada aku mendapat game yang boleh dibanggakan semalam walaupun tidak menemui sentuhan jaringan.Aku yakin Rabu ini dia sekurang2nya akan bubuh gol di Emirates.Ketika spekulasi hangat mengatakan dia akan pulang ke Spain, dengan profesional  Merida menjaringkan gol penting yang melegakan. Oh ya jangan lupa pulak pemain 'terbaik' perlawanan semalam pastinya Mat Taylor terima kasihlah kerana mempersia2kan peluang2 wajib gol yang terhadiahkan oleh Arsenal.

Cuma yang membengkekkan Wenger dan juga kita peminat Arsenal adalah masalah sumpahan kecederaan.Ketika Fabregas kembali, 2 pemain yang menggalas cabaran ketika ketiadaannya Nasri dan Ramsey pulak injured sampai dekat 3 minggu.Apa cerita ni Colin Lewin dan Tony Colbert? Cuba2 laa check balik method apa yang diguna pakai sampai pemain kita jadi seumpama gelas.Nasib baik ada pengalaman Rosicky dan fizikal Diaby.Untuk bergantung pada Eastmond bagi 5 match penting selepas ni aku rasa satu perjudian yang besar. Walcott dan Denilson diberi harapan untuk pulang Rabu nanti tapi aku nasihatkan agar jangan harap la.Sejarah kedua2 player ni musim ni pun boleh tahan biskutnya.Dalam pada itu Wenger melaporkan jadual kelas pemulihan RVP berjalan lancar.RVP percaya dia boleh bermain balik bulan April.

Lagi 2 minggu ni.Transfer window.Campbell dan Galindo dah masuk, tapi tak pulak siapa keluar.Jangkaan ramai pastinya Sanderos dan Kapten Jack.Dengar cerita Sanderos bakal dipinjamkan ke Celtic manakala Wilshere menarik perhatian FC Twente tapi Wenger lebih rela pemain harapan England ini beraksi dalam BPL senang, dekat sikit dia nak usha.Haha..Campbel dah dapat jersi bernombor 31.Lihat qst team di laman web rasmi Arsenal.Takkan laa dia nak paw balik no asalnya, mengamuk laa Arshavin jadi dalam kes ini, kaum tua terpaksa respek kaum muda.Muda tak muda sangatla , kaum pertengahan.



Sejenguk di Afrika. Ada peminat2 Arsenal yang bersungguh2 sokong Zambia semalam semata2 nak suruh Song pulang awal tapi sayangnya keeper Zambia boleh buat lawak antarabangsa pulak..last2 Cameroon menang 3-2. haha..macam2.



P/S: Tengok keeper dalam klip ni, terasa macam Almunia hebat pulak. keh keh..


0 ulasan: