Khamis, 3 Disember 2009

Post Match : Kaum Muda masih mentah

Man City akhirnya berjaya mendekati separuh akhir 'Campions League' mereka dengan sekali lagi kemenangan 3-0. Phew,.. lega aku akhirnya kejohanan ini berakhir di peringkat ini sekali lagi membuktikan projek Wenger gagal.Bukan gagal ape, tapi terlepas pandang membeli player Vladimir Weise yang score gol ke 3.(belum hebat mana, ini sindiran) Bukan ke Wenger ni kemaruk player2 muda? heheh. Tapi ini merupakan subjek repeat yang perlu diambil oleh setiap kaum muda setiap sem.Mengapa? salahkan si Profesor yang tak pandai dalam mengatur kuliah. Senior2 seperti Rosicky Eboe Song tak mampu membantu.Silvestre de kapitan? Tak payah cakaplah.Mula2 jek nampak bukan macam dia tapi lama kelamaan memang dia!.

Daripada match ini kita tahu Song bukan CB.Bernasib baik beberapa kali terlepas dari mata pengadil.Kita tak perlu lagi player2 terutama CB yang memberi foul2 bodoh. Jadi tamat perjalanan seni untuk beberapa pemain, tapi player seperti Vela wilshere merida dan ramsey mungkin boleh diberi peluang membantu skuad utama. Nasib baik tidak memperjudikan barisan utama dengan Stoke sedang menunggu dalam saingan liga..Simpati kepada para pemain dan penyokong yang bertandang ke eastland kerana melihat Wenger membuat kerja sambil lewa dan tiada nafsu walaupun ia hanyalah piala mickey mouse.Tapi ia tetap piala bukan?

P/S: Sukan Sea, Malaysia belasah Timor Leste 11 bijik.Ape sorang satu ke? huhu..


1 ulasan:

Sofea berkata...

KUALA LUMPUR – Skuad kebangsaan bukan sahaja mendapat tiga mata penuh yang dihajatkan, tetapi turut berpesta gol apabila membelasah Timor Leste 11-0 pada perlawanan pembukaan acara bola sepak Sukan Sea XXV Laos di Stadium Nasional di Vientiane, semalam.

petikan: utusan malaysia