Ahad, 26 Julai 2009

waCANAbeb!!


Umum telah ketahui, Sunderland telah pun berjaaya mendapatkan tandatangan kapten Marseille untuk musim depan.Pada mulanya aku terkejut, kecewa dan bile double check memang perpindahan ni benar2 terjadi tapi dengan harga serendah 5M.Apekejadahnya Arsenal melepaskan pemain jenis ni yang memang lengkap resumenya yang mengisi ciri2 vacancy DM di Arsenal.Pengalmana+kapten+hardman tapi bile dipikir2kan balik secara rsional, adakah Cana cukup baik untuk beraksi dengan Arsenal.Jika ya , mengapa harga die serendah 5M, tak dipandang oleh Didier Deschamps, dan paling penting dari OM ke Sunderland????? Ini bermakan mungkin Scout dari Arsenal dah pun usha2 dari dulu lagi tapi berkata ini bukan orangnya jadi lets move on.Jika beberapa tahun lepas visanya dilepaskan dan mampu trial di Arsenal, mungkin ceritanya kini berbeza.Jika ada di antara anda tetap mahukan dia, masih ade peluang, tapi di EPL fantasy football musim depan la.Senaraikanlah die dalam team.

Ape lagi tajuk akhbar?Salamon Kalou ..hahaha..Mentang2 Scolari kasi kantoi Wenger nak dia summer lepas, pandai2 lah timbul balik spekulasi ni tatkala pemain Ivory Coast tengah berunding untuk lanjutan kontrak.Terima kasih, tak berminat.Next..

Huntelaar.Kembali bertiup kencang setelah rundingan dengan Stuggart menemui jalan buntu akibat tangga gaji yang tak mampu mereka sediakan.Arsenal dan Spurs dikatakan sedang mengintai2 situasi.Ape ke hey nye Spurs pun ade sekali?? adoi sibuk jek si katak Hairy-berbulu Redknap nih..Mungkinkah kerana dasar kejiranan, Redknapp merasakan tak salah untuk mengintai shopping list jiran sendiri.Tapi ape kata cerminkan diri dahulu dan ajar Ledley King berjalan daripada bercakap yang bukan2."Arsenal bakal tersingkir dari top 4..Mancis bakal amek alih..blablabla.." Jalan pun tempang,Main pun jarang , makan gaji buta, elok laa tu cakap mende merapu.Tak sudah dengan itu Si Hairy ni jenis orang yang suka berimiginasi terlebih.Walaupun dah lame desas desus ni tapi aku tak boleh tahan lagi bile die cakap yang Viera pun sebenarnya ade minat nak main dengan Spurs dan kalau terjadi, fan Spud ni tak perlu lah risau atau mengamuk sebab ini akan jadi signing yang mengenakan balik fan Arsenal seperti mana kes Sup Campbell dulu.Elo encik Hairy, Campbell datang Arsenal free, menang 2 liga 3 FA, Viera p sana jadi tukang kebun ja ka?? Kepada Paddy Viera, aku bersumpah jika kamu menyertai Spurs rasa hormat terhadap kamu sama sekali akan hilang.TV Viera pun aku takkan beli.Jadi akal ada guna, otak ade, pakai.



Kat mana tadi? Sibuk cite pasal transfer rumors teremosi pulak meluahkan geram kes jiran tak sedar diri ni.Ahaa.. Seorang player England telah dikaitkan dengan Arsenal.Bukan senang nak dapat cerita2 macam ni sebab bila seseorang itu British, pasti ade suatu yang istimewa bila dikaitkan dengan Arsenal.Ape aku merepek,Upson?Crouch?haha..Crouch nih anak menakan Hairy,bid dah pun diterima.Elok latu main jauh2.Ok , tak, maksud aku , ape yang aku cuba sampaikan di sini adalah jarang English player dikaitkan dengan Arsenal jadi bile ade seroang ni, boleh caye ke, hebat ke die? Pemain tersebut adalah pemain England U-21 dari Wigan , Lee Cattermole.Beraksi di bahagian DM, mempunyai terjahan keras, masih muda dan mampu dibetuk, paling penting berbangsa Inggeris, ini mungkin menjadi pertimbangan Wenger untuk persediaan perauran 6+5.

Lee,sewaktu gila2 remaja bersama Boro:


Positif positif dan terus positif.Itu yang perlu ditanam di setiap hati dan jiwa pemain serta fan kata Arsene Wenger biarpun keadaan sebenar di luar sana dan di atas kertas, senario tidaklah setenang yang digambarkan.Kita dah melepaskan 2 player skuad utama,( boleh kate 1 tolak Bischoff) dan mungkin akan bertambah sekirangan Sanderos Kolo atau Eboue masing2 beratur packing bag.Yang masuk hanya baru seorang,Mael. Secara jujur, adakah kita lebih baik?? Wenger perlu tanya diri sendiri dan bertindak sebaik mungkin.Sebentar, berkenaan Eboue, ape kata Arsenal deal dengan Fiorentina sampai ke penghujung bagi diorang harapan besar dan last2 lepaskan Eboue ke Juventus!!! Ape macam Viola??? Jangan harap, boleh jalan!!Dah lah tak bagi Milo,ape yang diorang rasa diorang berhak dapat susu Ibu? Kirem salam!

OK berbalik semula ke positif tadi, Alumina dengan yakinnya skuad yang sedia ada ni dah cukup bagus dan mampu bersaing.Tambahnya lagi Emirates Cup bakal menjadi ujian sebenar persediaan mereka kerana status lawannya yang lebih baik.Harap kamu benar Almunia kerana jika tidak, kamu mungkin bakal hadapi masalh dengan kurangnya persaingan di posisi, contoh dah ade, tengoklah gol yang dilepaskan bertemu kelab amatur divisyen 4 Austria, itu dah menunjukkan Almunia sendiri tidak fokus.Aku yakin kita mampu menang liga, tapi bukan degan cakap saja..Fokus..Fokus!!Biar aksi membuktikan lebih dari mulut.


0 ulasan: