Selasa, 16 Jun 2009

Ok, Lepas ni siapa pulak?

Beratur-beratur!! Esok masuk paper ikut giliran!!!



Ok mulai hari ni sampai 31 Ogos,jangan terkejut seorang demi seorang player Arsenal akan mencuri tumpuan di media massa dengan berita2 'nak keluar', 'tertarik dengan tawaran','berbesar hati dikaitkan','tak boleh tunggu lame lagi' kemudian di akhir perenggan berita tersebut ade 'Tapi...' 'kontrak masih terikat', 'tetap akan bersama Arsenal', 'sayangkan peminat', 'mase depan cerah', 'percaya pada Wenger', 'nakkan piala' ..Ya itu lah skrip yang terus dan akan tetap dimainkan oleh media.Jika adapun kenyataan dari pemain pastinya diputar belit ataupun media yang sengaja memperbesarkan cerita melaga2kan kem Arsenal atau sengaja bertanya soalan maut.Untuk tidak berlaku kurang ajar dan menunjukkan hormat pada lawan, takkan la player nak bagi jawapan yang negatif, sudah tentulah perkataan 'teruja',' bangga' dan 'besar hati' akan sering digunapakai.Logik la jawapan macam tu,mereka bertanyakan soalan di mana mereka hendak pemain menjawab ikut style dan rencah mereka.Aiyaaa sengaja bikin panas maa...



Aku bukannya apa, tapi lepas seorang, seorang lagi dikaitkan keluar.tak cukup dengan adebayor, Gallas,RVP, Fabregas, Clichy kini Sagna pulak??? Hari tu lagi la..dalam banyak2 rumors, Spurs nak beli Eduardo??!! Merepek tak munasabah itu yang aku malas nak post banyak2 pasal transfer rumors sebab mende tu dah kompom takkan berlaku sia2 jek.Fabregas ke ManU pun ade jugak?! adoi... Mulut tempayan boleh kututup , mulut orang? Tutup tv tutup pc je la..hahaha..

Ape kes la Real Madrid nak beli Sagna mase diorang ade Ramos,Salgado.Kasi tukar la maw? Tak berani pulak.Beli belah pandai, entah guna entah tau pakai, nak kate menang tak menang sangat tapi pelik nape tak pokai2..Itulah gerangan apabila ade saje tangan2 ghaib yang muncul masuk campur dalam bola sepak.Duit gila kadang2 boleh dijadikan alasan untuk mengaburi mata.Kaka; "Saya pindah untuk bantu AC Milan"Poooda Cit! lebih elok kalau die hanya diam dan tak bagi alasan, kerana kadang2 frasa2 ayat yang dilontarkan cukup meloyakan, anda boleh berkata begini begitu tapi hakikatnya persepsi orang tetap kekal.Bukan aku membenci Kaka tapi, jika berpindah, tinggalkan kelab, tak payahlah dilontarkan harapan palsu pada peminat2 sejati anda yang menyanjungi anda selama di Milan.Kaka berpindah mungkin kerana ketiadaan Ancelotti tapi bayaran lumayan dan jenama real madrid adaah suatu yang sukar ditolak dan inilah masanya untuk mencari cabaran baru tetapi penyokong AC milan dan Real Madrid tetap adalah seteru.Skop tersebut hanya sebagai satu contoh, duit memang gila kalau berada di tangan orang2 gila.Aku tak tau kenapa aku tulis pasal ni tapi aku memang dah tak boleh terima dengan tagline 'duit mampu membeli segalanya' Aku harap, pemain Arsenal takkan terjebak dengan perangkap mereka ni.


0 ulasan: