Khamis, 19 Februari 2009

Fabregas bergegas cerdas dan cergas!


Berita baik bagi semua peminat Arsenal apabila dilaporkan Cesc Fabregas yang dalam proses speedy recovery sudah hampir pulih dari kecederaan lebih awal dari yang dijangka.Cesc Dikhabarkan akan kembali menjalani latihan dalam tempoh 10 hari, sesuatu yang pastinya menambah boost pada moral player2 Arsenal dengan sebelum ini kehadiran Arsahavin dan kembalinya predator Eduardo! Kini hari2 mendatang semakin cerah buat Arsenal.

Fabregas sebelum ni dijadualkan kembali pertengahan Mac tapi rehabnye berjalan lebih lancar dari dijangka dan die dah tak sabar2 nak membantu 1st team.Fabregas kelihatan di stand berdekatan bench bersama dengan Arshavin dan Adebayor ketika Arsenal membelasah Cardiff 4-0.Sebelum ni, die ke Barcelona balik kampung.

"Beberapa minggu yang sudah aku dah bersusah payah kerje keras walaupun sakit tapi bagus untuk otot.Aku sangat2 gembira dengan perkembangan.Ia nampak positif, harap dalam 10 hari aku dah boleh train dengan bola, jadi memang lebih awal dari yang dijangka.eee..syoknye bola!"

"Aku memang dah tak boleh tunggu, dah tak tahan nak sentuh bola sebab dah 8 minggu aku tak buat, tempoh paling lame yang pernah berlaku dalam hidup aku.Mulai minggu ni aku dah kembali ke kelab(dari kampung Barcelona) dan duduk kat bilik persalinan,di kelilingi rakan2, travel dengan rakan sepasukan ke games dan memang aku akan betul2 jealous.Taip takpe, lagi menignkatla nafsu aku nak bermain balik"

"Minggu2 sudah aku asyik terpikir pasal injury aku jek, tapi sekarang tibelah masanya bagi aku kembali ke pasukan.Aku adalah kapten dan aku ade tanggungjawab.Aku kena ade di sisi rakan2 sepasukan walaupun aku tak bermain!"

Satu lagi contoh kapten metarial iaitu dari pemangku kapten, Kolo Toure.Walaupun pernah merequest transfer dari pak Wenger dan disogok dengan jawatan kapten, Toure terus rofesional dan cintanya pada kelab tidak perlu dipersoalkan.Die juga dipetik sebgai berkata Arshavin merupakan signing yang hebat dan peminat serta orang ramai hanya perlu menuggu mase yang sesuai jek untuk pemain Russia ini menunjukkan belang sebenarnya sambil mengaum.Tapi sebelum itu Toure meminta fan2 arsenal bersabar bagi Arshavin menyesuaikan diri dengan budaya, cuaca dan cara hidup yang jauh berbeza dari tempat asalnya.

"Kalau aku beraksi kat jepun pun contohnya, badan aku kene amek mase nak sesuaikan dengan persekitaran iklim.Itu adalah bagaimana kite membina.Jadi kite kene same2 lah sabar dan bantu die fit ke dalam pasukan"

Apabila diajukan soalan sam ada Arshavin mapu mengikuti rentak 'The Arsenal Way' Toure selamba badak mejawab,

"Aku rase yakin, die memang player yang berjenis arsenal(berdarah arsenal /dilahirkan untuk arsenal).Kite boleh tengok yang die ni laju, sangat laju, pintar, passer yang cun malah boleh score gol pulak tu.Aku rase memang die akan dapat bantu kita - Dari mule2 training lagi ko boleh tengok keupayaan die"


0 ulasan: