Jumaat, 2 Januari 2009

18M Arshavin ke Arsenal?



Aku tak berapa nak percaya pada rumors tapi untuk sekadar perkongsian, rumors nie siap dengan quote yang menyatakan arsenal telah bersetuju untuk mendapatkan khidmat 18M arshavin deengan kontrak 5 tahun dalam masa beberapa hari sahaja untuk tunggu confirmation.

“Andrei is rated by Wenger who wanted him to sign [for Arsenal] last summer. This transfer would please everyone but we must wait a few days for confirmation.”
kate agen arshavin Danny Letcher, orang yang sama yang predict arshavin bakal sign untuk musuh ketat arsenal spurs, June lalu cume spurs yang miskin tak mampu mencapai harga yang didemand zenit."a few days.."??? same seperti nasri saga..entah berapa lame.

Sebelum2 ini aku pernah mengatakan bahawa Arshavin ni adalah seorang overated player, mungkin, tapi jika benarlah berita ini, aku harap die boleh membuang egonya dan bermain dengan budak2 lain memberi injection pada skuad untuk separuh musim kedua.Sebenarnya ade player yg lebih berbaloi dengan harga pembelian semahal itu tapi bukankah itu yang kita fan arsenal nak selama ini(tabur duit beli star terus).Jadi aku pun taknak bising2 kalau signing nie betul berlaku, just diam dan tggu dan lihat langkah wenger seterusnya.Lagipun duit untung penjualan diarra ke Real madrid dari Pompey sebanyak 5M dan Bentley ke spurs dari blackburn sebanyak 7.5M masih belum diguna pakai.hanya perlu tambah 5.5M untuk capai 18M.So aku tak pelik kalau wenger spend cash sebanyak tu january nih.Cume yang tak bestnya, ini bermakna kite tak dapat la sign arteta macam tu.Jika tanye aku, aku secara peribadi lebih prefer Arteta dari Arshavin.Arteta telah terbukti sangat berbaloi dengan pengalaman di EPL dan usia yang lebih muda.5 tahun kontrak untuk player berumor 27 tahun, ditawarkan oleh Wenger? satu mende yang boleh disangsikan.Aku harap Ivan Gazidis buat kerje sebaik mungkin.

Macam satu perkara yang tak betul berlaku Di Arsenal sejak 2 menjak ni.Maksud aku pada polisi transfer.Jika nak seorang player masuk, mengapa terpaksa lepaskan sampai seorang 2, kadang kala 3.JAdi sampai bile kite tetap akan short player.Terbaru , berita yang kite semua sedia maklum Kolo Toure.Gosipnya bergaduh dengan Gallas terutama lepas match Aston Villa bukan main kencang lagi.Mule2 tu tak nak amek pot la, macam tak caya sebab tengok lepas gallas concede penalti hari tu, orang yang datang bagi semangat padanya ialah toure tapi sejak gosip nie dikeluarkan sendiri oleh ESPN Soccernet, pastinya berita ini datang dari sumber2 yang sahih, jadi aku terasa agak sedikit risau kalau betul berita ini benar.Pengerusi Arsenal Peter Hillwod pun tak menafikan.

“They seem to get unhappy rather quickly for odd reasons,I know about it (the transfer request), But we are not going to accept it.We are not looking to let any of our players go and he is under contract - and we expect him to honour it.”


Sanggupkah Arsenal melepaskan player satu2nya pejuang invicible yang tinggal, pemain paling lame dalam pasukan.Biarpun formnye jatuh sedikit tapi aku percaya pengalamannya di Arsenal sangat2 berguna untuk menjadi basic penyambung dan mewariskan tradisi Arsenal. Atau kalau begitu, sanggupkah Wenger melepaskan anak angkat kesayangannya Gallas dengan Milan dan Juve berminat mendapatkannya dengan harga 4-5M jek, Toure pun 10 M.Ataupun mampukah Arsenal menanggung beban kehilangan kedua2nya sekaligus.Ape nak jadi ni?! Kekalkan skuad yang ade, Rumors kate arsenal nak sign bekas player, Mathew Upson dari West Ham, haa bagus gak tu, sign jek terus! bagi saingan sihat sikit lagipun English player die tuh.Ape2 pun, masih ade 29 hari lagi....


2 ulasan:

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

salam maal hijrah jgk bro..ya..btl bro..aku stuju sngat ngan pandangan dari isi hati ko 2..mmg itulah yg ptut ade dlm dri sorg yg berpegang pda islam yg sebenar..mmg kita sebenarnya terlepas pandang..kta leka dgn arus semasa..sdgkan kt sna islam ditindas..mmg kejam..dari pendapat aku ler bro..negara2 islam patut bersatu..ape yg aku nmpk,xgna hanya dgn bersuara lantang..bape rmai dh terkorban?ape sumbangan malaysia bro?..negara2 islam patut sma2 berintifada...bkn aku nk ckp pndai..aku mmg xleh nk buat ape..tapi aku kerap gak terpkir ape nasib umat islam yg lain..dunia dh smakin hampir ke penghujung...sma2 beringat...

hah..mcm ruangan forum perdana plak bro..hehe..layout jer bru bro..isi2 tetap kurang...yup..dengan harapan wenger bwa msuk muke2 bru dlm skuad..psl perenggan aku ek.?haha.aku terklupe nk taruk ler..khusyuk sngt menaip..klau boleh tnjuk ajar ler ckit2 ek.ko xde email ke bro?..

Kakashi berkata...

aku x mahu tuore blah gallas blah dah la..