Rabu, 24 Disember 2008

Fabregas bakal dirindui 4 BULAN!

Sengaja aku melewat2kan berita dan khabar tentang kondisi fabregas selepas terpaksa dirempuh dalam 50-50 challenge dengan rakan senegara xabi alonso ahad lalu.Ade ura2 yang kate pada mulenye, hanya seminggu, atau hanya 2-3 minggu, cukup optimistik.Ade pula tabloid2 yang menyatakan 3 bulan! Semasa itu aku harap tidak tapi memang setelah disahkan sendiri dan laporan rasmi dalam satu press conference kapten arsenal tersebut bakal direhatkan selama 4 BULAN akibat kecederaan ligamen lutut yg serious..

"How much [we will miss him] is difficult to say, the only thing we can say for sure is that we will miss him of course. We have to find a way to compensate for the fact he will not be on the pitch, and give everybody a bit more. I am sure we can deal with it. When he comes back he can help us to get over the line in the final months.

"It is a blow [to lose him] of course, but we can show we have the strengths to deal with it. Of course it is a blow to lose Fabregas in the middle of the season - for four months - but it is a good opportunity to show we can deal with it and have the needed strengths."
kate wenger.

Jadi siapakah yang akan menggalas cabaran sebagai kapten arsenal sementara ini.Ini jawapan dari wenger.

"I don't know yet,That can move a little bit. But that is not the most important thing.

"For me Fabregas remains the captain of the team even when he is not playing."


Namun begitu Wenger tidak menyalahkan sesiapa atas tackle itu dan berkata itu hanyalah 'one of those things' dalam bola sepak.Die juga percaya Alonso sama sekali tidak berniat jauh sekali hendak mengakibatkan kecederaan serious kepada rakan spanishnye.Xabi Alonso dalam satu temuramah menyatakan die telah pun menemui Fabregas dan menyatakan simpati dan rase agak bersalah atas kekasaran tersebut namun fabregas menyambutnye dengan cukup profesional dan tidak mahu menyalahkan sesiapa. Nah, kite sudah kehilangan Fabregas, so alonso, ape kate ko join arsenal sebagai ganti.Ironic bukan? alonso dikaitkan dgn arsenal, gandingan alonso dan fabregas di spain- alonso berlaga dengan fabregas-fabregas injured- alonso ganti fabregas??

Tak mu stahil tapi sukar berlaku.sesudah berkata no dan no dan 'NO' kepada rumours tevez da arsavin, Wenger kini menafikan terdapat offer dari kelab manchester city dan spartak moscow bagi mendapatkan Toure dan Bendi.

“We go into a period where many people will be creative about what will be happening,” he added. “I think you have to be realistic as well. We have a short squad. You want everyone to focus on the Club and on helping us do as well as we can.”


Sedar pulak die skuad nie short.Tambah pula fabregas ..lagi la short.So aku pasti itu satu hint untuk wenger pergi membeli belah January ini.Jika gandingan Eboue-denilson-song-diaby digunakan di midfield...pasti suatu mimpi ngeri!!!

Kunjungan ke Villa Park jumaat ini sempena boxing day pasti suatu yang sangat2 sukar dan kalau boleh dielakkan, pastinya diorang suruh santa clause ubah jadual liga.hahaha.. ditambah Dengan ketiadaan Fabregas dan Adebayor, arsenal perlu hanya menggunakan sumber2 yang ada bagi membalas dendam kekalahan di emirates setelah hebat menundukkan Man U.Di sebalik segala kesukaran, adebayor yang menganggap arbeloa bapok jatuh seolah2 ditikam, melaungkan keyakinan arsenal tetap masih mampu bersaing dengan chelsea dan liverpool masing2 gagal mencipta kemenangan dan tidak mustahil seperti kate wenger, mereka tidak akan drop point lagi.tapi tidak mustahil juga arsenal turut sama dalam roller coaster ini.Ade orang kate nasib arsenal tak boleh disamakan dengan roller coaster kerana ia tak fun sebaliknye bermain roller coaster adalah sesuatu yang menyeronokkan.Bagi aku ia tetap menyeronokkan dan mencemaskan kerana kite tetap tidak akan tahu dan ternanti2 ape akan berlaku.Tapi di sebalik keasyikan ini aku harap tiada kemalangan yang akan berlaku.


0 ulasan: