Sabtu, 29 November 2008

Pre Match : Chelsea vs Arsenal

Bersempena dengan perlantikan Ivan Gazidis, aku saje nak panaskan gosip2 walaupun beliau dan transfer hanya akan memulakan aktiviti 1 january 2009.Berikut adalah sedikit senarai tanfer rumours yang dikaitkan dengan arsenal sejak kebelakangan ini :


Menarik bukan? yang menarik perhatian ialah Milan dengan harapan membawa William Gallas dengan harga 5M.Ermmm, Gazidis punya banyak kerja untuk memastikan sama ada Galas masih punya saki baki komitmen dalam dirinya atau hanaya sekadar jasad saja di Arsenal.Mengapa tidak beberapa wang tunai dan exchange player + gatusso mungkin atau kembalikan Flamini.hahaha.. harapan je la tuh.kedua2 CB utama menjadi buruan, jika Wenger gile pastinya die melepaskan Toure ke Man City yang umpama baru menang loteri, kaka pun depa sibuk nak beli.Sebastian Giovinco , pemain serba boleh di mane2 bahagian forward, aku beli dalam FM dari juventus, pemebelian yg sangat berbaloi, heheh.. dan amacam, Diego Ribas, raiting rumours 4.4 tuh..kamon Gazidis...You'r the man!!

Who's the man? Scolari ke Wenger?? haaaaaa esok malam . yeah esok malam super Sundays live chanel ESPN 812 1155 pm.Arsenal akan membuat perhitunagan sama ade masih lagi dalam landasan kejuaraan ataupun boleh berehat dari bermimpi seketika untuk menggapai EPL sementara menanti semua nya kembali ok.Kenapa sekarang tak ok, ini kerana Arsenal belum lagi masuk bulan Disember dah kalah 5 kali, 10 mata belakang Chelsea dan jika kalah dijarakkan 13 mata, sekaligus bye2 awal pada liga dan kite baru bulan November?!!.Hanya kemenangan saja menjadi kunci merapatkan jurang, jika mahu menang liga, konsistensi adalah kuncinya, bukan jek menang lawan small 3 yang lain tetapi jugak big 16 yang lain! Arsenal dah terbalik sekarang, team kuat kite ade chance, team pertengahan atau lemah..kite umpama ulam kadang2.Takde kreativiti dan hilang arah sebab ruang2 yang diberikan agak kesempitan.Perkara nih dah dibincang banyak kali.

Arsenal diberi sedikit relief apabila Adebayor, Nasri dan Sagna yang dulu hanya 50/50 sekarang sudah match fit dan akan mengikuti rombongan ke jambatan.Dalam Arsenal .com juga ade diceritakan tentang bagaimana pertemuan cinta pandang pertama Wenger dan Scolari dari Jepun di mana Wnger menjadi manager Grampus Eight di negara matahari tersebut itu.Namun disebabkan shushi dan Wasabi Scolari meninggalkan Jepun.Mereka in touch balik ketika Scolari menjadi jurulatih Portugal dan sering bersms dan berhubungan di mana Scolari selalu mengikuti EPL dan Wenger menjadi kaunter pertanyaannya.Perhubungan yang baik menyebabkan Scolari dengan slumber badaknya mendedahkan Wenger pernah declare interest kepada Salamon Kalou walaupun kite semua sedia maklum wenger sering kali melakukan transfer ni dari belakang kamar tertutup rapat.Oleh kerana dah terkantoi dan kerana scolari rakannya sendiri, Wenger dengan merah padam mengakui telah cube mendapatkan Kalou, wth wenger?? nasib baik tak jadik.. tapi kini apabila ditanya adakah beliau masih meminati kalou sebagai ivory coast Idol , wenger dengan slumber mejawab kini tidak lagi.Mesti la ade ego, maruh diri dah tercalar, pernah direject sekali.

Pertemuan Chelsea Arsenal pastinya tak terlepas dari segala macam kontroversi.Pemain yang menjadi tumpuan besok pastinya bahan sasaran, Ashley Cole dan William Gallas, kini ditambah Anelka jugak.Wenger meminta semua penokong arsenal yang bertandang ke jambatan burukagar tidak lagi memaki dan mencera insan bername cashley hole itu.Perkara itu telah belaku 2 tahun sudah tapi mana mungkin penyokong2 Arsenal dapat memafkan player yang terang2 gila publisiti dan duit seperti ashley cole.Begitu juga dengan William Gallas yang pasti menerima nasib yang sama dari penyokong tuan rumah.Gallas lah yang menjaringkan gol kemenangan di emirates sesaon lepas sekaligus mengakhiri badi 12 perelawann liga tanpa kemenangan ke atas jiran tetangga yg seekor nih.Walaupun seringkali dipuji dari mulut Wenger setelah dilucutkan armband, tapi pujian2 tu hanyalah untuk memastikan Gallas terus komited dan profesional di Arsenal sekurang2nya pun hingga Januari ini.Siapa tahu ape yang bermain antara kedua2 figure tersebut tapi reaksi tubuh badan gallas terutama berjalan keseorangan tatkala player2 lain meraikan kemenangan ke atas dynamo Kyiv rabu lalu nyata membuktikan Gallas kini menghitung hari.Anelka , seorang lagi player yang disentuh dalam press conference bersama media ialah Anelka, juga merpuakan bekas player Arsenal yang menjulang kemenangan double 1998 sebelum berhijrah merata2 tempat menjadi pemain nomad.Anelka juga pernah dikaitkan untuk kembali ke Arsenal setelah Henry meninggalkan legasinya summer musim lalu.Pernah mengalami nasib turun naik bersama macam kelab Real madrid, Fenerbahce, Liverpool, Man City, Bolton kini Anelka kelihatan kembali ke puncak karieernye bersama Chelsea.Dengan penjualan Pizzaro dan Sheva dan masalah kecederaan Drogba yang seperti hilang motivasi, Anelka muncul dari celah mane untuk kembali onform, menjaringkan 12 gol liga sekaligus merupakan penjaring terbanyak setakat ini.Wenger tak pernah hairan kerana die tau potensi Anelka, bermain di kelab besar mempunyai lebih banyak peluang menjaringkan gol dan jika Anelka diletakkan kene pade tempat dan masenye Chelsea tak pernah kecewa.Cuma aku harap esok die akan kecewa sama seperti mane die mengecewakan ribuan asalnya kini jutaan(oelik bukan lalang ni?) peminat chelsea di Moscow may lalu!hahahahahaahahahahahahahaha.....

Baik bercerita mengenai kapten fantastik arsenal Fabtastik Fabregas! Setelah meneraju barisan arsenal rabu lalu, kini tugasan pertama leadershipnya dalam EPL bakal diuji menentang rival jiran tetangga Chelsea di jambatan buruk lagi hodoh.
Wenger membayangkan Fabregas telah berumur 26 tahun dengan kematangan dan pengalaman 5 tahun sebagai pemain profesional di kelab Arsenal.Memulakan karieer seawal 16 tahun , Fabregas tkini telah hampi mencapai 250 cap bersama Arsenal dengan 5 tahun membuat penampilan.Semuda 21 tahun telah dilantik mengetuai Barisan Arsenal yang rata2 sebaya dengannya memudahkan tugasan sebagai pembimbing rakan sebaya.Mungkin gallas terlalu tua untuk pergi ke rumah alex song menari capoeira dan pergi ke saloon, terlalu lembab untuk berjogging dengan Walcott, terlalu tangan bangku untuk bermain PS3 bersama Nasri dan Diaby, terlalu keras nak bermain limbo rock bersama Denilson atau terlalu silau untuk memiliki sepasang boot pink seperti Bendi!! JIka Fabregas mampu membawa 3 mata pulang dari jambatan, sesuatu yang kali terakhir dilakukan ketika era Henry dulu mungkin, pasrinya kepercayaan dan konfiden kepadanya semakin meningkat mendadak.Hanya Tony Adams aka Mr. Arsenal sahaja yang lebih muda darinya mengetuai Arsenal dan koitmen dan passion seabgai ketua menyebabkan Adam menamatkan karieernye di Arsenal.Fabregas berhasrat meniru jejak langkah lagenda arsenal itu dengan menyatakan kalau separuh dari nikmat yang dikecapi adams mampu digapai olehnya pun kire sudah berbaloi.Sungguh tenang dan matang lenggok perbualannya yang menghormati orang lebih tua.Err..meludah ke muke Ballack?heheh.. that's cool, sayang balak tiada esok,ke mane ek ?sudah ditebang ke? ape kate ke muke cole plak.Ermmm marvellous!

Tiada lagi Sanderos vs Didier Drogba. Entah ape nasibnya di Milan sane.Sanderos kerap dimalukan Drogba.Drogba pula yang sering menjadi duri dalam daging ketika match Arsenal digantung 3 perlawanan kerana insiden melontar duit syiling ke arah penyokong. Bengong, baru berharap agar Drogba diturunkan, kalau dulu fan2 arsenal tabur replika duit2 kertas pada ashley cole, baru jek berharap fan2 Arsenal baling duit syiling banyak2 dari jambatan.hey..Didi2... korang tak tengok lagi kami punye Dudu,tunggu je la nanti.



Ditanya mengenai status match malam esok, wenger menjawab dengan penuh berfalsafah dan berkarisma :

"You never consider a game like that,'Must not lose’ is the best way to lose it.

“I don’t know if the title is over [if we get beaten]. But ideally I do not want to be 13 points behind Chelsea so let’s make it seven on Sunday night."

"So for us, with the gap we have, the biggest opportunity is to win against a direct opponent.

“Having beat Man United, I believe if we beat Chelsea we will go from strength to strength.”


Chelsea 0 - arsenal 1


2 ulasan:

Hafez Rachwan berkata...

kalau aku la,
aku tabur jer duit betul..
cashley cole amik, aku tembak jer ngn meriam dr jauh..wakaka

Gunners & Roses berkata...

cashley hole tak tau malu... esok mintak2 Gallas ke sape2 sepak muke die orait gak!