Selasa, 25 November 2008

Fabulous Captain!


Akhirnya teka-teki terjawab sudah.Kini Arsenal menemui seorang leader baru yang akan mengetuai perjalanan yang penuh ranjau.Ini menamatkan segal tanda tanya mengenai spekulasi Galas dipecat dan memangnya bekas kapten itu telah disingkirkan atau diturunkan pangkat.Namun Gallas masih mempunyai masa depan dalam Arsenal, sekiranya...Gallas sudi meminta maaf secara umum sebagaimana die mendedahkan pade umum.-aku tak nampak die akan kekal lame, kalau tak january ni, may depan adalah yang terakhir baginya disini.

"William will play against Kiev, but the captain of the team will be Fabregas,I do not think I have to especially explain why I make the decisions, but it is a permanent thing." kate wenger.

Fabregas akan mengetuai Arsenal esok pagi menentang Dynamo Kyiv.Gallas juga disenaraikan tapi hanya sebagai pemain, ini membuatkan Gallas tidak lagi untouchable maknenye wenger booleh menggugurkan die bile2 mase sama seperti die menggugurkan toure walaupun kafang2 Gallas yang lagi serabut dalam sesuatu game.Jadi kedudukan yang menarik di CB dengan 4 org johan silvestre Toure dan Gallas masing2 cube merbut tempat dan Wenger masih lagi mencari gandingan yang serasi.Esok pastinya menarik sangat2 untuk melihat bagaimana reaksi muke gallas apabila menerima arahan daripada pemain yang 1o tahun lebih mude darinya!!! adakah die cukup profesional?? harap2..

PEralntikan Fabregas mendapat reaksi positif dan cube teka siapa yang pertama sekali menyambuit dan memberi pujian pastinya , calon pesaing terdekatnya, Gaael Clichy.Clichy memuji Fabregas dan menyatakan Fabulouso adalah antara player terpenting dalam Arsenal, tak kisah dengan umor, yang penting sejauh mane die berpengaruh dan lead by example.Tambahnya lagi, reputasi Fabregas sebagai player muda yang world class menarik respect kepadanya.Die dan rakan2 berjanji akan memberi sepenuh kerjasama kerana ape yang penting pada ketika ini katanye iala togetherness.Inilah kate2 dari Clichy, jugak antara leader dalam padang semenjak 2 menjak nih, kalau semua player berfikiran macam die, senanglah Fab nak cooperate nanti.

Ape kate tuan empunya badan sendiri? FAbregas pastinya melahirkan rase bangga yang tak terhingga dapat menjadi seorang kapten bagi antara sebuah kelab terbesar dunia tapi dalam mase yang sama masih menghormati William Gallas.

"It is a proud moment. I know it's a big responsibility but together with my team-mates, I know we have the spirit and commitment to get back to winning ways and fulfil our potential."



''William is a player and a man whom I rate, I have a big respect for him,'' Tambah Wenger yang masih menghormati player berjersi no 10 itu.

Secara peribadinya, aku mahu lihat satu era baru dan corak pemikiran baru di Arsenal, adekah Fabregas mampu mendukung segala cabaran nih? aku harap kite sebagai fan janganlah mudah melatah dan mengharap sesuatu yang drastik akan berlaku, beri Fab peluang dan mase menimba pengalamannya dulu, berinya peluang enjoy die punye game dulu. Lagipun kapal yang telah diberi pun dah bocor sana sini, mane mungkin Fabregas dapat memperbaiki atau menampal mane2 yang patut dalam mase singkat.Ataupun sedar tak sedar, ini adalah care Wenger untuk memastikan Fabregas terus kekal, sebagai satu pancing untuk die terus kekal di Arsenal untuk sekurang2kurangnya dalam tempoh mase yang lama atau sehingga tamat kontraknye.Tapi biasanya, Wenger gagal memujuk,lihat sahajalah Viera,Henry harapnya agar Fabregas tak mudah putus asa kerana umurnya masih mude dan merupakan engine mase depan Arsenal.IOnilah Era baru Arsenal.Fabregas, kami di belakang anda..


3 ulasan:

Abang Ade berkata...

good fab....
aku percaya fab mmg calon yg sesuai buat masa sekarang...buat la yg terbaik sementara menantikan dudu n kiki kembali...masuk je dudu n kiki arsenal terus masuk gear 6(keta supercar beb)..ape lagi speed ke depan la....xde nk tgk blkg dh...mase 2 baru team2 lain mencicir xleh kejar...hahaha....i will wait for that moment..


Forever & Always With Arsenal
**Abang Ade**

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

ya2...wait for that...we want win...the new era of gunners....

Gunners & Roses berkata...

Fabregas dah penuh beban, cume aku takut tanggungjawab nie lagi membebankan die, harapnya tidak sebaliknya jadi pemangkin membakar semangat mencari formnya yang telah hilang..