Isnin, 27 Oktober 2008

Post Match : Terima kasih ludacris..



Kenapa penyanyi hip hop ludacris yang diberi ucapan terima kasih? Bukan kah beliau yang menjaringkoan gol sendiri malam tadi memecah kebuntuan ketika player2 arsenal semacam hilang punca hilang akal buntu ubuntu untuk menembusi Robert green yang kebal.Hahahahaaha itulah Julien Faubert, aka Ludacris.. sebijik gile muke, membuatkan aku terguling2 terbahak2 sewaktu menyaksikan die termangu di depan gawang sendiri.

Ya menang ,namun match semalam pada mulanya agak hambarudin. Aku cukup pelik dengan taktik yang dibuat oleh Wenger, starting line up yang entah pada aku berpikir balik, betulke Wenger nak menang kat sini dengan team macam nih? Midfield tersangat2 lah muda dengan tak seorang pun player midfiel lebih dari 21 tahun.ape ke jadah.Walaupun Song nampak agak reliable kat tgh tu tapi die tak mobile, pergerakannya agak terbatas ketara KELAMbatannya berbanding dgn corak permainan pantas arsenal.Namun malam tadi die melakuan tugas dgn baik sebagai DM.Cuma kalau inilah barisan tengah yang diguna pakai, Arsenal agak sukar untuk mencabar kejuaraan kerana bagi aku agak nampak seperti suatu yg tak kene, suatu yang tak cukup..mungkin sorang lagi player yg established kalau dibawa masuk januari ni mampu mengubah situasi semasa, tapi kite semua tahu kedegilan wenger dan kalau dibawa masuk pun player yang masih gile2 remaja yang di'sign'nya.

Mengapa tidak cuba mengguna Diaby di tgh2 alam bersama Fabregas? Aku ingat kemunculan Diaby menggantikan Song tapi alih2 Wenger tetap nak mamat panjang nie bermain di luar posisi , wide di sebelah kiri menggantikan Nasri.Kemudian Adebayor menggantikan Walcott? what the hell, sekali lagi aku igt die mau tukar itu bendtner yang langusng merapu meraban tak mencabar Robert Green tapi nice assist. Tapi kali ni Wenger betul,bernasib baik, percaturannya mengena.Kemasukan Diaby memberi ruang kerana West Ham dipaksa keluar dari posisi setelah persembahan nasri yang agak di bawah kemampuan sebenar.Adebayor? hahah..aku benci nak cakap tapi apakah aku atau kite terpaksa merindui kelibatnya semasa die tiada? Adakah perasaan kite semalam" bila la adebayor nak masuk ni?" hahaha, selama nie aku agak kuat mengkritis aksi warganegara TOGO nie tapi semalam kredit kepadanya kerana masuk di saat2 Arsenal hilang taring dan mengubah perlawanan.Impact player dari bench, Kalau camnih ko duduk kat bench je la jadi super sub , boleh? hahaha.. masih sempat aku mengkritiknya..

Ape2 pun malam tadi memang nasib tak menyebelahi RVP yang beberapa kali cuba membolosi Robert Green.Si Hijau nih memang suke bertemu arsenal kerana sentiasa ade jek save2 yang di luar imiginasi manusia dilakukannya.Tapi kalu free kick lencong tu masuk memang superB la orang cakap.Defend? Eboue duduk diam2 kat RB tak bnyk buat kacau, kemas, Clichy kurang overlap mungkin Wenger mengarahkan lebih banyak memakai Walcott.. Alien dan Gallas? Betul kate Keseuma Dewa, tak serasi.Silvestre yang lembab beberapa kali hampir dimalukan Bellamy.Nasib baiklah Almunium agak ringan badan2nya semenjak 2 menjak nih, kerja nak melayang jek.Dapat surat layang dari Capello kah?

3 mata penting, kekalkan momentum, aku baru lepas usha DVD season review 07/08, sungguh sedih dan ape yang aku nampak setakat match semalam, kite masih belum mampu kembali kepada prestasi tahun lepas terutama di bahagian tengah.Sebenarnya nak taknak kite terpaksa mengakui kite kehilangan dan merindui kelibat gelecekan Hleb dan sifat bossy Flamini yang beramain ala2 seladang gile.Harap2 penilaian aku salah dan Arsene Wenger mampu merencanakan formula dan bahan2 yang sedia ada kepada satu resepi kejayaan. Next target.SPURS!!!! aku tak sabar2 nak tengok team poyo nie kene belasah, baru tukar manager, menang, igt hebat la, sume tu kurafat dan kepercayaan karut.Letaklah Jose Mourinho atau Kaka sekalipun Spurs tetap sampah!


4 ulasan:

ArSeNaL SUSAH MATI berkata...

hahhaa...kat umah pnjang ade ketua kot...aku main tulis jer..wahhaha...a'ah..menang,sebijik gol sendri..xpe..janji gol dikira...tapi mmg game smlm hampeh gak..jauh beza ngan game2 dulu...pelik la..asl 1st half jer..gol xde lg...klau dulu,time 2 lah nak bubuh habis-habisan...hahha..klau cm 2 vietnam tnggal kenangan jer la..

Budak Malaysia berkata...

Aku smpi leh tetido2 mase 1st half. punye la boring game. tp xpe, malam masih panjang...siang masih terang...moga2 ada la piala utk dijulang..huhu!

bali hambali berkata...

alaa budak malaysia..ok la tu ko tetido mase tgok game..aku ttido sebelom tgok game lagi sbb mak aku tgok industan..pastu bangun2 da subuh pon lepas..xpat tgok..lagi sedey..hmmm

Gunners & Roses berkata...

bal, hang tgk dato shah rukh khan ka?? kahkah