Sabtu, 16 Ogos 2008

Nasri..gol pertama dan pastinya bukan terakhir



3 mata pertama..3 mata yang cukup penting untuk membuka buku baru, memberi semangat baru, memberi kepercayaan di mana walaupun Arsenal bermain seburuk mana kemenangan mampu diperolehi. Sebenarnya tidaklah buruk mane berbanding lawan FC Twente yang langsung jarang bergerak, cuma kali nie perlawanan agak hambar kerana dari segi penguasaan bola Arsenal memang cukup otai tapi asakan ke gol WBA krang mengancam gigi carson lagi.Tapi aku paham.. ini baru permulaan dan Arsenal belum capai tahap maksimum dengan ramai player kat sideline, nie baru nak masuk gear, takkan terus gear lima kut. Go Slow.. Melly goslow..

Nasri, 4 minit, debut.. dan score!!! waaaa.. aku dah mule excited mase tuh, ni mau titik WBA dengan merek cech pun ade kat situ. Tapi ape yang diharapkan tak kunjung tiba. Line up yang aku predict same cume Bendtner ganti RVP. AKu kurang pasti kenapa tapi dengar2 RVP pun ade injured sket atau ta match fit so x nak bagi risiko lebeh. Tapi nyata gandingan 2 gergasi Ade + bendtner belum serasi langsung. Dan adebayor ade dapat 2 3 chances, org boleh tepuk lagi tapi kalau dah start mula tamak orang pun naik nyampah, padan muke kene boo.. bola boleh pass ko gi wat2 otai nak bawak lagi, dah tu asyik pancung tak lepas..argh..tension aku. Lagi sorang yang aku menyirap tengok, pemegang tiket golden class dalam Arsenal, Eboue. Wenger sayang bebenor die sanggup keluarkan Walcott dari keluarkan Eboue yang tah pape langsung tak function.Rembat dalam open situation pun boleh melilau ke mane2..tak berlatih ke?? Nasib lawan WBA kalau lawan team kuat sket, maut benteng back 4 takde kereta kebal jage depan tuh.Kemasukan Ture dan RVP tak banyak merubah tapi sekurang2 nya pemain belanda tu ade la  12 try yang cun dan gerakan yang menarik, itulah gunanya RVP,pantas menggerakkan bola di kaki dan mencari ruang sendiri. Ape2 pun Nasri memang class dan bakal menyinar, nampak la function die walaupun die terpaksa main belah kiri.Arsenal bakal dapat lebih dari Nasri ape yang diperolehi daripada Hleb.Percayalah..

Berita yang sudah disahkan, Justin Hoyte telah dijual ke Middlesbrough dengan nilai yang dirahsiakan tapi anggaran 3M. Aku pun kesian gak dengan nasib Hoyte nih kalau dibiarkan memang tak kesampaian la hajatnye beraksi.. Senang dan mudah, Hoyte tidak cukup bagus untuk Arsenal, kalau sekadar backup untuk sedap hati mendengar kire ok la.Ini kerana Arsenal memerlukan fullback yang boleh bertindak sebagai wing back yang laju serta boleh produktif dalam serangan.Hoyte tak mampu ke tahap itu.Apa2 pun selamat maju jaya di Boro bersama Aliadiere.

P/S : Fantasy League Arsenalaysia.. setakat nie dah 4 orang player aku score...haha jangan jeles.Adebayor kapten aku hampeh...


0 ulasan: