Ahad, 24 Ogos 2008

Fabregas luv Alonso



"I'd Love it!"

Itulah reaksi spontan yang terpacul dari mulut Cesc Fabregas apabila ditanya kemungkinan Arsenal mengikat kontrak dengan rakan senegaranya dari Liverpool,Xabi Alonso. Jadi aku pun sependapat dengan Cesc walaupun Liverpool punye fan tak brape kacau hidup aku dan kerana kite tau Liverpool jugak rival yang kadang2 kalau hari cun diorang main macam tak pernah menang(maksud aku main bersungguh2 sampai menang)tapi LIverpool tetap Liverpool dalam liga dan takkan ke mana, sorry to say.Jangan marah aa.. heheh. Ape nih? bukan Liverpool la yang aku nak crite, aiyaa gua mau crite itu Fabregas sudah ada cintan cintun sama itu Alonso maa..

'Apa yang aku boleh cakapkan lagi? Die kawan baik aku, selain tu die sangat2 pro, passer yang hebat, defensively mantap dan sekarang nie dah mula2 berjinak2 score goals. Pengalaman pun banyak. Umor pun baru 26 beb. Bagi aku, die cukup sempurna lah sebagai player bola'

Xabi Alonso dah menang FA Cup, Super cup dgn Champions League dengan Liverpool, Euro dengan Spain, cuma Fabregas harap kalau boleh Alonso dapat menang EPL dengan Arsenal.Hah, ape lagi Wenger, dulu budak nie pujuk ko suruh sign David villa ko kate tak mo, nie karang ko tak bagi lagi merajuk plak budak tuh, sapo nak pujuk? Flamini dgn Hleb jugak kene panggil balik pujuk member baik sorang nih.

'Jangan salah paham. Flamini dengan Hleb adalah 2 member paling karib aku dalam sukan bola sepak nih dan aku ucapkan selamat maju jaya.Aku dah sembang dengan diorang setiap minggu dan aku tau ape perasaan diorang, cume aku tak boleh la bagitau kau- tapi yang penting Arsenal tetap Arsenal'

'Kelab nie ade aura istimewa yang tersendiri dari turun temurun yang takde pade kelab lain. Kite perlu bertanggungjawab jage mende tuh.(apo die Cesc, bela jin ka?patut Adebayor menari cam masuk antu..hhuhu)'

'Aku ade ramai kawan kat Italy dengan Spain dan bile diorang sembang pasal kelab lain, aku tahu betapa bertuah dan bangganya kat kelab mana aku berada sekarang. Aku taknak kehilangannya, aku nak menang banyak2 mende untuk kelab ni.Aku nak timba banyak pengalaman kat kelab ni.AKu nak main untuk Arsenal!'

"Bila korang lihat bola sepak keliling dunia, korang hanya boleh tengok beberapa kerat jek yang main macam mana Arsenal main.Aku cume enjoy jek main, aku rase macam kat tanah air sendiri jek'

Ditanya mengnai kemungkinan satu hari nanti mengemudi barisan Arsenal, Fabregas menjawab dengan penuh harapan dan bintang bersinar2 di mata,

'Aku akan teruja.Aku suka dengan ape yang ade sekarang, nombor 4 aku,main kat Arsenal sebagai CM dan bagi 100% dalam setiap match.Tapi kalau Le Boss pk dalam 1 atau 2 tahun lagi aku layak jadi Kapten, aku akan ambik armband tu!"


0 ulasan: