Selasa, 26 Ogos 2008

Berakhirnya kerjaya badut di Emirates.


Fan2 Arsenal di utara London tidak akan lagi dihiburkan dengan pertunjukan badut yang kadang2 muncul tatkala skuad Arsenal ketandusan pengganti.Badut yang dimaksudkan adalah Philip Sanderos , pemain Swiss yang beraksi ala sarkis walhal sepatutnya aksianya di atas padang. Sanderos dah disahkan oleh Wenger dalam temuramah berhubung match Twente esok, akan ke Milan dalam 12 bulan pinjaman, jika Milan lambat pulang Sanderos tiada simbahan cat akan dilakukan ke atas stadium San Siro seperti mana kelakuan along2 kerana kate Wenger "nak amik amik je lah" haha takde lah, die sebnarnya pun tak tahu sama ada loan tu akan menjadi permanent atau sebaliknya. Tapi yang lebih merisaukan adalah kerana mereka badut2 ini silih berganti. Silvestre yang terkenal dengan watak dan polisi yang sama di Oltrepot dalam resumenya sewaktu memintak kerja di joblesstreet.com juga ade menyatakan tagline hidupnya ialah "Takkan badut hilang di dunia!".

Tatkala kite berjaya menyatukan 2 jiwa yang terpisah iaitu badut bertemu flaMoney maknenye kite makin short lah player.So ape tindakan yang sepatutnya diambil..ikut logik la , ikut logik. Kalau ikut Wenger mesti kate " oh, aku tak terburu2 nak cari, oh, skuad kite mampu bersaing tapi tak cukup bagus, oh, berikan ku masa..mencuci dosa(lagu amuk)" kadang2 naik meluat gak dengar alasan yang berulang kali.tak gitu?. Termasukla kenyataan2 itu disokong oleh Pengerusi Arsenal sendiri peter HIll-wood. "Kami takkan membeli player yang ak mendatangkan keuntungan. Beli bukanlah jalan penyelesaian, Tapi KAMI ADA DUIT , brapa jumlahnye kami takleh bagitau!"

Cukup kecewa aku dengar ulasan dari seorang pengerusi yang masih buta atau buat2 tak nampak. Habis, ape jalan penyelesaiannya? Eboue ke? Denilson ke? Ramsey dgn Bischoff? ke nak tunggu Diaby sampai jadi abu? Dah tiga match dah, semuanya tak memberangsangkan kat tengah tanpa Fabregas, mati lah die ko nak suruh pikul tanggungjawab seorang diri sepanjang musim. Kalau ye pun bagi la armband tu kat die,orang yang paling layak. Gallas??? Wenger dah hampir nak wat keputusan tepat apabila review jawatan kapten lepas habis season lepas tapi segalanya2 sia2 apabila die buat u-turn.Gallas tak lead by example, panas baran, moody, cukup2 la tu.Bukan tak pernah Gallas unjuk credibility seabgai seorang kapten tapi sangat jarang laa..
Kapten Jacksparrow aku lebih rela beri peluang untuk kemudi Arsenal.hahaha ..

Pada siapa2 yang kepingin aksi Gokhan Inler, tinggal harapanlah. Die dah dikhabarkan sign kontrak extension dengan Udinese untuk kekal kat serie A.Katenye memang berhasrat nak join kelab2 besar tapi masenye belum ie dan terlampau awal semusim, alasan yang cacat.Sampai tua la ko takkan pindah camtu, peluang buka datang selalu.huhu.Jadi siapakah? adakah calon baru ini Daniel De Guzman?


1 ulasan:

apisfires berkata...

huh???
takkan badut hilang di dunia???
hahahahha
gudluck 4 him r...