Rabu, 23 Julai 2008

Toure Dijankiti Malaria


Kolo Toure menambah sedikit lagi kegusaran Arsenal kerana khabar dari Austria menyatakan dia dikhuatiri dijangkiti demam malaria. Dia dikatakan berjangkit ketika pulang bercuti ke tanah air Ivory Coast.Malaria merupakan penyakit berjangkit bawaan vektor yang disebabkan oleh parasit protozoa. Ia meluas di kawasan tropika dan subtropika, termasuk sebahagian dari dan Afrika. Setiap tahun ia menyebabkan penyakit pada sekitar 650 juta orang dan membunuh antara satu hingga tiga juta, kebanyakannya kanak-kanak di Sub-sahara Afrika Malaria biasanya dikaitkan dengan kemiskinan, tetapi turut merupakan punca kemiskinan dan penghalang utama kepada pembangunan ekonomi.

Namun Professor Christopher Whitty, pakar hospital Viena, memberitahu Kolo punye malaria baru diperingkat awal. Dia mungkin akan terlepas dari kesan2 sampingan yang berpanjangan tetapi memerlukan masa 2 minggu hingga sebulan untuk recover.Ini bermakna Toure mungkin terlepas aksi permulaan EPL.Get well soon!!!

Sementara itu , Wenger dalam temurahnya selepas perlawan dengan Zomba memberitahu Arsenal.com bahawa seorang player yang mungkin dibawa masuk adalah dari posisi Midfield. Lagi berita yang penuh harapan, Eduardo dijangka pulang awal bulan ini sebagai pemangkin semangat atau cheerleader bagi Arsenal semasa Emirates Cup 2 Ogos ini. Walaupun masih belum mapu beraksi namun semangat sepasukan yang ditunjukkan Eduardo memang suatu yang boleh deibangga.Get well soon too!!

“It is difficult to assess. He will be back for the Emirates Cup, at the moment he is in rehabilitation.

“We hoped he would be back earlier but it is very difficult to say. It will be three or four weeks more [until he comes back to England] but I don’t really know yet.”



0 ulasan: