Rabu, 9 Julai 2008

"satu ribu darham..dua ribu darham...3 ribu darham...!"

Secara spontan aku terbayangkan babak dalam cerita lagenda P.Ramlee, Ali Baba Bujang Lapok takpun 3 Abdul.Babak di pasar di mana Adebayor dan Hleb dengan muka kuyunya berdiri nak tak nak di tengah2 lautan orang ramai, sambil Wenger membunyi-bunyikan loceng menunggu pembida yang tertinggi.Itulah yang aku bayangkan tatkala mendapat tahu, Arsenal bersetuju: Adebayor untuk dijual.

Naib presiden Milan Galliani, telah mendedahkan bahawa Arsenal sedia untuk membuat rundingan dan menjemput AC milan jika masih berminat terhadap Adebayor dengan syarat yuran perpindahan tak kurang dari 36M.

"Today Arsenal sent us a letter saying they were willing to talk to us about Adebayor," Galliani memberitahu Antenna3 TV.

"The letter from Arsenal that says, 'Following our communication of 13th June, in which we informed you we were not willing to deal over Adebayor, now we are writing to tell you that we will consider a deal if it still interests you'.

"If Adebayor decides to leave, Milan definitely want him but it is clear that if an offer arrives from Barcelona it would be difficult for him to say no."

In bermakna Arsenal telah U-turn dari prinsip awalnya dan terpaksa melepaskan adebayor kerana hatinya tiada di emirates lag. Persoalaanya siapakah yang mampu menjadi target man baru Arsenal. Jika Arsenal ingin menggunakan taktik dan formasi yang sedia ada tanpa banyak melakukan perubahan, orangnya mestilah tinggi dan boleh tanduk kemas, ade strength, stamina kuat dan paling penting pengalaman dan bebas kecederaaan.Setelah ditapis2 pilihan yang ada mungkin Roque Santa Cruz dan Huntelaar.atau hanye dongengan..

Hleb pula dilaporkan telah mendapat persetujuan menjalankan medical dengan Barcelona. Jam berdetik laju tik tok tik tok menandakan tempoh mase Hleb bersama Arsenal semakin luput.. Di mane Samer Nasri?? Agak melegakan kerana Sagna telah memberi hint bahawa Samir akan muncul di Arsenal tak lame lagi, walaupun agak terkilan dengan keputusan rakan-rakan meninggalkan Emirates.Perjuangan akan tetap ditruskan kata Bacary Sagna.


"It's part of football…we also lost Mathieu Flamini, who was an important player in midfield," Sagna bagitau L'Equipe apabila diajukan soalan berkaitan Hleb.

"That's a shame, but I'm not worried.

“Samir [Nasri] should arrive soon and then there are a lot of young players knocking at the door.

"It may be a good chance for them to make the step.

“Then, of course if Emmanuel [Adebayor] was to leave, it'd be a massive loss. But we're not there yet."



1 ulasan:

bal hambali berkata...

wahahhaa..tiada lg muka2 yg x setia dlm arsenal.lebih bayek ntok kita